استاندار لرستان:

نرخ افزایش اجاره بها در لرستان ۲۳ درصد تعیین شد

استاندار لرستان گفت:نرخ افزایش اجاره بهای مسکن برای امسال در استان ۲۳ درصد تعیین شده و اعمال ارقام بیشتر خلاف قانون است.

به گزارش همای سعادت، ابوطالب شفقت امروز پنج شنبه دهم خردادماه در جلسه شورای مسکن استان اظهار داشن: با محاسبه سه شاخص از جمله تورم عمومی کل استان، تورم عمومی اجاره بها و تورم عمومی مسکن تا اسفندماه ۱۴۰۰، در مجموع رقم افزایش اجاره بها امسال در سه شهر بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت لرستان، خرم آباد، بروجرد و دورود حداکثر ۲۳ درصد تعیین شده و اعمال ارقام بیشتر خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون، اجاره بهای مسکن باید بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد تورم تعیین شود، افزود: به دنبال تورم حداقلی در استان هستیم تا کسب و کار ساختمانی نیز تضعیف نشود، اما از مالکان متمکن انتظار می‌رود اجاره بها را کمتر از درصد تعیین شده افزایش دهند.

استاندار لرستان همچنین اظهارداشت: در ادامه اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت، الحاق ۳۰۰ هکتار زمین به روستای باباحسین خرم آباد، ۱۰۰ هکتار منطقه سراستان خرم آباد، ۱۰۰ هکتار روستای تنگ قلعه کوهدشت و ۱۵۰ هکتار به الیگودرز تصویب شد.

شفقت در خصوص روند کند صدور پروانه ساخت طرح یک هزار و ۸۳۲ واحدی کوی آبشار شهر خرم‌آباد گفت: راه و شهرسازی استان در مدت زمان یک هفته‌ای نقشه‌های تفکیکی را ایجاد و به ثبت اسناد تحویل دهد تا حدود دو هفته دیگر برای بلوک‌ها سند صادر و بانک نیز همزمان کار‌های اداری و شناسایی را انجام دهد.

وی با اشاره به اهمیت تأمین اشتغال، مسکن و ازدواج گفت: اگر قرار باشد به موضوعات روی کاغذ اکتفا کنیم تنها به دنبال توجیه خواهیم بود، بنابراین دست‌اندرکاران امر مسکن ابتکار به خرج دهند تا مشکل مردم را حل و کار‌ها به نفع عموم انجام شود.

انتهای پیام/