همزمان با آغاز هفته بسیج؛

نشست جبهه علمی،فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه های خرم آباد برگزار شد

نشست جبهه علمی،فرهنگی بسیج اساتیددانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خرم‌آباد در دانشگاه لرستان برگزار شد.

به گزارش همای سعادت،همزمان با آغاز هفته بسیج،نشست جبهه علمی، فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه های خرم آباد با حضور سردار مرتضی کشکولی،فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان،احسان یاوری،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان،علی نظری،رئیس دانشگاه لرستان،رؤسای دانشگاه های استان لرستان و خرم آباد،به میزبانی دانشگاه لرستان، همزمان با نشست ۳۰ هزار نفری بسیج اساتید سراسر کشور برگزار شد.

ظلم و ستم رژیم صهیونیستی،اقدام فرعونی است

علی نظری،رئیس دانشگاه لرستان در این نشست در سخنانی گفت:ظلم و ستمی که نظام سلطه و رژیم صهیونیستی در حال انجام آن است همان اقدامی است که فرعونیان انجام می دهند‌.

وی،توضیح داد:کودک کشی روش فرعونیان است و رژیم نامشروع صهیونیستی یک رژیم فرعونی است.

نظری اظهار داشت:فرعون زمان که رژیم صهیونیستی است در حال قتل عام کودکان و زنان مظلوم غزه و فلسطین است؛ اما وعده الهی این است که ملت های مظلوم پیروز می شوند.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد:طوفان الاقصی،باعث شکست رژیم فرعونی اسراییل غاصب شده است و به همین علت برای فرار از شکست مشغول قتل عام مردم بی گناه است.

نظری،بیان کرد:امروز شاهد هستیم که رژیم نامشروع صهیونیستی در افکار عمومی جهان،رسوا شده است و این یکی از بزرگترین دستاوردهاست.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد:مسیر ایران اسلامی،رسیدن به تمدن نوین اسلامی است؛دانشگاه ها می توانند در طی نمودن این مسیر نقش اثرگذاری ایفا کنند.

وی تصریح کرد:الگوی کار جهادی،شهید حاج قاسم سلیمانی است؛نا در هر جایگاهی که هستیم به ویژه در جایگاه اساتید دانشگاه بایستی براساس این الگو،فعالیت کنیم.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد:نقش اساتید دانشگاه ها در رفع نظام مسائل استان و کشور بایستی افزایش پیدا کند.

نظری،خاطرنشان کرد:مفهوم انفاق یک مفهوم مهم در تعالیم قرآنی است؛ مهم این است که همگی، همه وجود خود را در مسیر حیات طیبه و رفع مشکلات و چالش های محیط پیرامون، انفاق کنیم.

جنگ جهانی نظام سلطه علیه مردم غزه

سردار مرتضی کشکولی،فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در این نشست در سخنانی گفت:در غزه شاهد جنگ جهانی نظام سلطه علیه مردم مظلوم و بی گناه هستیم که البته با یاری خدا منجر به پیروزی جبهه مقاومت می شود‌

وی توضیح داد:براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، وقایع غزه دو بعد مظلومیت و اقتدار مردم فلسطین و جبهه مقاومت غزه را نشان می دهد.

کشکولی اظهار داشت:مقاومت غزه نشان داد قدرت های غربی و مجامع حقوق بشری، در عمل، اهمیت به حقوق بشر نمی دهند و حقوق بشر غربی، فقط یک شعار توخالی است؛ این خودش یک دستاورد است که چهره مخوف و کودک کش نظام سلطه به سرکردگی آمریکا به خوبی نمایان شد.

فرمانده سپاه لرستان تشریح کرد:حمله به مناطق مسکونی جنایت است و این جنایت را بعد از جنگ جهانی اول، اروپاییان، ابداع کردند؛ در جنگ دوم جهانی هم شاهد استفاده آمریکا از بمب اتم علیه مردم بی دفاع بودیم؛ بنابراین حمله به غیرنظامیان از روش های ابداعی غربی ها و نظام سلطه است.

کشکولی، ادامه داد:راهپیمایی های بزرگی که در اروپا و آمریکا در حمایت از فلسطین برگزار می شود نشان از دستاوردهای بزرگ برای جبهه مقاومت است؛ زیرا افکار عمومی جهانی حامی ملت مظلوم فلسطین است.

وی،اظهار داشت:عملیات بی نظیر طوفان الاقصی که توسط جبهه مقاومت غزه طراحی و اجرا شد، دستاوردهای بزرگی داشت: از جمله ناکارآمدی سیستم دفاع گنبد آهن رژیم صهیونیستی را اثبات کرد؛ همچنین اعتماد به نفس و روحیه مردم مظلوم فلسطین به شدت تقویت شد.

کشکولی افزود:عملیات طوفان الاقصی یک عملیات متحیرالعقول بود و ناکارآمدی مذاکره با رژیم صهیونیستی را نشان داد.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت:اینکه عملیات طوفان الاقصی بدون لو رفتن عملیات انجام شد یک دستاورد بزرگ در زمینه حفاظت از اطلاعات است.

کشکولی،ادامه داد:عملیات طوفان الاقصی، ضعف های بزرگ سیستم پدافندی رژیم صهیونیستی را نشان داد و این یک شکست و تحقیر بزرگ برای این رژیم بود.

فرمانده سپاه لرستان،تشریح کرد:بیش از ۴۰ روز است که ارتش رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا و غرب در حال عملیات در غزه است ولی هنوز نتوانسته است حماس را شکست بدهد و این نشاندهنده پیروزی جبهه مقاومت و توانمندی بالای این جبهه است.

کشکولی،تصریح کرد:عملیات طوفان الاقصی، اتحاد و انسجام بین نیروهای جبهه مقاومت در کشورهای منطقه را تقویت کرد.

وی در بخش دیگری از گفته هایش،خواستار شد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان لرستان و شهرستان خرم آباد، نقش اثرگذارتری در ارائه راهکار های علمی و عملیاتی برای رفع نظام مسائل و مشکلات استان لرستان و ارتقای روش های حکمرانی،ایفا کنند.

کشکولی پیشنهاد داد:دانشگاهیان استان لرستان در موضوع حکمرانی، به ارزیابی این شاخص در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان بپردازند و با رویکرد علمی به آسیب شناسی بپردازند تا نقاط ضعف، رفع شود.

بسیج، برکت است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید مؤیدی،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان در این نشست در سخنان کوتاهی، گفت: بسیج،همه اش برکت است؛ کمک بسیج به ارتقای کیفیت حکمرانی و رفع چالش ها و مشکلات جامعه هم از وظایف دانشگاهیان به ویژه اساتید بسیجی است

نظری تشریح کرد:پاسخگویی به ابهامات و شبهات نسل جوان به ویژه نسل دانشجو از وظایف مهم و سنگین اساتید دانشگاه ها به ویژه اساتید بسیجی است که خود در مسیر مهم جهاد تبیین است.

انتهای پیام/