نیروگاه برقابی شول آباد با ظرفیت۳۰۰ کیلو وات وارد مدار شد

خودنیا، گفت: نیروگاه برق آبی شول آباد با ظرفیت۳۰۰ کیلو وات و اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در استان لرستان وارد مدار شد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی ،فریدون خودنیا با اشاره به اینکه نیروگاه برق آبی نیاز به سوخت ندارند و به لحاظ حفظ محیط زیست، یاری رسان هستند اظهار داشت: در استان لرستان نیز سعی شده از این ظرفیت در حد توان استفاده شود و خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است که نیروگاه برقابی شوال آباد نیز در این راستا ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه نیروگاه های برقابی، انرژی مورد نیاز خود را برای تولید برق از جریان آب رودخانه ها با کانال های انتقال آب تامین می کنند، افزود: نیروگاه مذکور با ارتفاع ۹۰ متر و دبی ۳۰۰ لیتر در ثانیه توان تولید عملی ۲۴۰ کیلووات انرژی برق را دارد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به شرایط سخت در تابستان امسال جهت تامین برق مطمئن و پایدار، گفت: با وارد مدار شدن این نیروگاه در پست برق سپید دشت و فیدر شول آباد علاوه بر تامین برق بخشی از نیاز مشترکین این ناحیه، باعث کاهش خاموشی، افزایش کیفیت و کاهش تلفات شبکه خواهد شد.

خودنیا هزینه بهره برداری از این طرح را ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعلام نمود و خاطرنشان کرد: نیروگاه برقابی شول آباد که توسط بخش خصوصی احداث شده علاوه بر تولید ۳۰۰ کیلووات برق، زمینه اشتغال مستقیم ۳ نفر را نیز فراهم نموده است.

انتهای پیام/