وزیر کار؛

۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در لرستان پرداخت می شود

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی،گفت:از محل منابع ۲ بانک رفاه کارگران و توسعه تعاون حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت می شود.

به گزارش همای سعادت، سید صولت مرتضوی در حاشیه بازدید از شرکت شیر پگاه لرستان اظهار داشت: در سفر به استان با نظارت میدانی و پیگیری‌های صورت گرفته در حوزه مصوبات سفر ریاست جمهوری، بخش قابل توجهی از آن‌ها عملیاتی و برخی دیگر در دست اقدام هستند.

وی افزود:همچنین اندک مصوباتی از سفر ریاست جمهوری در استان وجود داشته که نیازمند پیگیری است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه لرستان تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده، گفت: در حوزه راه، راه‌آهن، سدها و همچنین بخش خصوصی سرمایه‌گذاری‌ های خوبی انجام شده است.

پیگیری و بررسی ۶۱ مصوبه در لرستان

مرتضوی تصریح کرد: در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی شب گذشته در استانداری لرستان ۶۱ مصوبه داشتیم که وابسته به وزارتخانه از جمله شستا، صندوق بازنشستگی، صندوق عشایری و روستایی و آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی از تزریق ۳۵ میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تجهیزات جدید به مراکز فنی و حرفه ای استان خبر و ادامه داد: تمامی افرادی که پشت نوبت بهزیستی هستند، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: تصمیم‌های خوبی در راستای توزیع بسته‌های معیشتی و همچنین مسکن مددجویان بهزیستی گرفته شده است.

هزار میلیارد تومان به پروژها تزریق می شود

مرتضوی در خصوص پرداخت تسهیلات نیز گفت: مقرر شد تا سقف هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به پروژه‌های معرفی شده از سوی مجموعه‌ های وابسته به وزارت کار برای رونق و توسعه لرستان پرداخت شود.

وی با تقدیر از عملکرد مجموعه مدیریتی استان، گفت: در جلسه شب گذشته به عملکرد یکی از بانک‌ها متعرض شدم، شنیدم که در فضای مجازی استان این انتقاد را به عملکرد مجموعه مدیریتی استان نسبت داده‌اند که این‌گونه نبوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ما مدیریت استان را مدیریتی قابل، پرکار و پر توان می‌دانیم که امورات استان را به جدیت پیگیری می‌کنند.

مرتضوی گفت: بانک رفاه کارگران بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای پنج طرح زیربنایی در حوزه راه از محل ماده ۵۶ و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز برای یک طرح تصفیه خانه در سطح استان در نظر گرفته است، بانک رفاه کارگران به تنهایی از محل ماده ۵۶ و تسهیلات متمرکز حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال در لرستان سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: بانک توسعه تعاون نیز چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل ماده ۵۶ پرداخت می کند و منابع پرداخت این ۲ بانک در لرستان حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود.

انتهای پیام/