هزینه کردن برای فرهنگ و هنر سرمایه گذاری است/ضرورت فعالیت دستگاه های اجرایی در هفته هنر انقلاب

معاون استاندار هزینه کردن در عرصه ی فرهنگ و هنر را سرمایه گذاری دانست و بر ضرورت فعالیت دستگاه های اجرایی در هفته هنر انقلاب تاکید کرد.

به گزارش همای سعادت، مجید منعمی، در ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی لرستان اظهار کرد: در عرصه ی هنر هر چقدر هزینه شود هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری است.

وی عنوان کرد: پرداختن به مسئله ی هنر در ۴۴ سالگی انقلاب امری است که مغفول مانده است و باید به آن نگاه ویژه داشت.

معاون استاندار لرستان با انتقاد از اینکه گاهی ارزش های اسلامی در هنر و از جمله فیلم ها و سریال های تلویزیونی لحاظ نمی شود،گفت: مصداق بارز آن، جشنواره فیلم فجر است که بجز تعداد اندکی از آثار، بقیه ی آثار، با انقلاب اسلامی مرتبط نیستند.

منعمی ابراز کرد: اگر معضلات سیاسی و امنیتی در سطح اجتماع و با ابزار هنر از طریق رسانه به درستی مدیریت شوند به هیچ عنوان درگیر مسائل حاد در این خصوص نخواهیم بود.

معاون استاندار اظهار کرد: تمامی دستگاه های اجرایی باید در برنامه های هفته هنر انقلاب نقش داشته باشند.

منعمی ادامه داد: تمامی برنامه های دستگاه ها در راستای تکریم هنرمندان فعال در حوزه انقلاب باید با محوریت مرکز ستاد در حوزه هنری انجام شوند.

وی با بیان این که هدایت برنامه های هفته هنر انقلاب در استانداری لرستان توسط اداره کل امور اجتماعی انجام می شود، اظهار کرد: مدیرکل امور اجتماعی می بایست ساختاری فراهم کند که این برنامه ها در شهرستان ها نیز مدون و به خوبی انجام شوند.

معاون استاندار لرستان تصریح کرد: در این هفته قرارگاه رسانه ای ویژه ی این رویداد تشکیل خواهد شد.

منعمی گفت:باید برنامه ای تدوین شود که رویداد مهم هفته هنر انقلاب جریان سازی مناسبی را در جامعه ایجاد کند.

وی بیان کرد:بسته های پیشنهادی این هفته برای دستگاه ها ارسال خواهد شد و در بخش هایی که نیازمند اعتبار است با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأمین خواهد شد.

گفتنی است،هفته ی بزرگداشت هنر انقلاب از ۲۰ فروردین ماه مصادف با سالروز شهادت مرتضی آوینی آغاز خواهد شد.دبیرخانه ی ستاد بزرگداشت این هفته در حوزه هنری استان تشکیل می شود. تکریم و پاسداشت از هنرمندان فعال در عرصه ی انقلاب از مهم ترین برنامه های این هفته است.

انتهای پیام/