هشدار اورژانس لرستان نسبت به گرمازدگی در چند روز آینده

اورژانس لرستان با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر گرم شدن هوا در چند روز آینده،گفت:تمام مراکز درمانی در آماده باش برای پذیرش افراد گرمازده و بیماران خاص قرار دارند.

به گزارش همای سعادت آنلاین،با توجه به هشدار سازمان هواشناسی در خصوص افزایش دما در سطح کشور طی روزهای آینده،ضمن آماده باش کلیه حوزه‌های سلامت و ایجاد آمادگی لازم در خصوص اختلالات احتمالی در زیرساخت ها (قطع برق، آب و…) می بایست حوادث مرتبط با گرمای شدید هوا (در بخش های اورژانس پیش بیمارستانی،اورژانس بیمارستانی و مراکز بهداشتی و …. ) در سامانه حوادث ویژه به Eoc ( مرکز هدایت و عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان) اطلاع داده شود.

مراکز درمانی برای پذیرش افراد گرمازده و بیماران خاص در آماده باش هستند.

کودکان زیر ۴ سال و افراد بالای ۶۵ سال و افراد پرخطر همچون بیماران قلبی، دیابتی، افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خود مراقبتی بیشتری داشته باشند.

در روزهای بسیار گرم که چند روز آینده نیز اعلام شده گرم هستند،افراد حتی الامکان نباید بین ساعات ۱۰ تا ۱۶ از منزل خارج شوند.

خوردن آب و مایعات خنک مثل شربت آبلیمو و قرار گرفتن در مکان های خنک توصیه همگانی است،مایعات بدن باید حتما در روزهای گرم تامین شوند.

در صورت پیدا شدن علائم شدید گرمازدگی باید فرد به اورژانس و پزشک منتقل شود.

شماره تماس ( مرکز هدایت و عملیات بحران دانشگاه علوم پزشکی لرستان لرستان) Eoc:۰۶۶۳۳۲۳۹۷۰۲

انتهای پیام/