هفت مامور نیروی انتظامی در درگیری‌های “کهمان” سلسله مجروح شدند

دادستان عمومی و انقلاب سلسله گفت: هفت نفر از ماموران نیروی انتظامی در درگیری‌های روز گذشته منطقه ” کهمان” زخمی و مجروح شده‌اند که بدون شک با متخلفان هتک حرمت به این افراد قاطعانه برخورد خواهد شد. 

به گزارش همای سعادت ،یونس آزادپور ،اظهار داشت: برخی اهالی منطقه کهمان با استفاده از ایجاد سپر انسانی توسط زنان روستا و بکارگیری انواع سلاح سرد و گرم مانع اجرای حکم قلع و قمع و رفع تصرف اراضی ملی و حرائم شدند.

وی تصریح کرد: برخی سو استفاده گرها با تصویرداری و انتشار کلیپ هایی از این حوادث و وارونه جلوه دادن قضایا سعی در خلاف واقع نشان دادن حقایق داشتند که سه نفر از آنان شناسایی و دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه منتشرکنندگان این کلیپ ها برای رسانه های معاند و مخالف نظام خوراک تامین کرده اند ادامه داد: ۱۰ نفر از متهمان، معاونان جرم و رئیس یک اداره نیز بازداشت شده اند.

آزادپور با اشاره به ارسال پرونده قضایی رییس یک اداره شهرستان به مرکز استان خاطرنشان کرد: دستگاه قضا با تک تک قانون شکنان و افرادی که با گستاخی تمام در مقابل دستگاه قضا و مرجع انتظامی ایستاده و مانع اجرای حکم شدند، قاطعانه برخورد خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به جنگل ها و منابع طبیعی تصریح کرد: مقام معظم رهبری امر کرده اند دستگاه های مسئول باید قاطعانه با تعدی به جنگل ها به هر بهانه ای از جمله هتل سازی، جذب گردشگر و حتی ساخت حوزه علمیه و برخی توجیهاتِ به ظاهر قابل قبول، مقابله کنند.

آزادپور افزود: مقام معظم رهبری فرموده اند باید اینگونه اقدامات در قانون جرم تلقی شود، افراد سوءاستفاده کننده بی هیچ اغماضی مورد تعقیب قضایی قرار گیرند و با عوامل کوتاهی در دستگاهها نیز به شدت برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید تحت تاثیر فریب فضاسازی رسانه ای قرار بگیرند عنوان کرد: مطابق قانون، عرصه و اعیانی تمامی جنگل‌ها، مراتع، بیشه‌های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جزو اموال عمومی و انفال محسوب می شود  و متعلق به دولت است.

دادستان عمومی و انقلاب سلسله با توصیه به مردم کهمان درخصوص همکاری و همراهی مجدد با مسوولان در اجرای مرحله دوم رفع تصرفات گفت: به زودی و با قاطعیت تمام مرحله دوم اجرای طرح آزادسازی حرائم و رفع تصرفات در این منطقه اجرا خواهد شد و در عین حال با افرادی که حقایق ماجرای درگیری های رخ داده در منطقه کهمان را در فضای مجازی وارونه نشان دادند در چارچوب قانون و قاطعانه برخورد می شود.

ایرنا
انتهای پیام/