واکنش روزنامه نگار لرستانی به پست اینستاگرامی پرویز پرستویی در خصوص بحران آب اصفهان

کجای کارید جناب پرویز پرستویی؟ چرا از تجمع ساختگی مافیای آب بدون مطالعه حمایت می کنید؟ تجمعی که به منظور غارت منابع آبی زاگرس برای استفاده در صنعت و کشاورزی محصولات آب دوست مانند برنج و هندوانه و.. قراراست صورت بگیرد.

همای سعادت -یادداشت‐ این وسط کشاورز مظلوم بازیچه چه چیزی شده است..؟ اگر قرار است حمایتی از محرومیت و کشاورز و مستضعف شود باید اول زبان به سخن برای لرهای تاریخ ساز اعم از چهارمحالی و لرستانی و خوزستانی وکهکیلویه ای و… بگشایید که بخش اعظمی از تمدن و فرهنگی که امروزه امثال شما به آن افتخار می کنید، توسط این قوم خلق شده و به واسطه توزیع ناعادلانه ثروت در رنج به سر می برد وعلی رغم دارا بودن منابع بی شمار نفت و گاز و آبی که دارد ،خودش هیچ بهره ای از آن ندارد.هیچ میدانید چند درصد از زمینهای لرستان پرآب، آبی هستند و چند درصد دیم !!؟ مقایسه کردید، زمینهای آبی لرستان را با اصفهان کم آب..؟آمار را مطالعه کنید تا متوجه سوءمدیریتهای ماحصل تبعیض برآمده از نفوذ و رانت و باند قدرت شوید.زاگرس ما به موتور محرکه صنعت و کشتهای غیرمنطقی اصفهان و یزد و کرمان و قم تبدیل شده است…

جناب سلبریتی ، شما و همکاران به اصطلاح هنرمندتان بهتر است قبل از اعمال نظراتتان به دنبال درک از حقایق موجود باشید.اصلا می دانید زاگرس کجاست؟ میدانید با این انتقال بی رویه آب که در قالب این تجمعات به دنبالش هستند چه بلایی بر سر کمربند امنیتی ایران یا همان زاگرس خواهد آمد؟ می دانید محیط زیست زاگرس با این انتقال آب به چه روزی درآمده است؟ شما می دانید معنای این ضرب المثل رو که به جای اینکه خر را به کنار بار بیاورند، بار را به کنار خر برده اند،مصداق چه چیزی می تواند باشد…؟ اگر کویر آب ندارد چرا منابع ثروت که نیازمند آب است باید در آنجا احداث شوند و مردمان دیار ما برای کسب اندک درآمدی راهی کویر شوند و تن به مشاغل دون پایه دهند و گاها مورد تحقیر قرار گیرند ؟؟ کرامت زاگرس نشینان را تاریخ گواهی می دهد اما به چه روزی افتاده اند که باید مهاجرت را به اجبار و به تحمیل سیاستهای غلط مافیای آب و غارت منابع زاگرس بپذیرند؟چرا مدعی انتقال صنعت به استانهای محروم و پرآب نیستید، تا مشکل بحران آب کویر هم حل شود؟ و اگر احداث صنعت در این مناطق خطر امنیتی دارد( البته به عنوان یک توجیه) چرا پروژه عظیم صنعتی در عسلویه ایجاد شده است؟ به راستی از قدرت باند و رانت در مرکز, توسط صاحبان صنایع در اصفهان و یزد و…چه می دانید؟ چه دلایلی وجود دارد که کویر سالهاست زاگرس زیبای ایرانمان را به استثمار درآورده و اینک نیز با برنامه های بی اساس به دنبال آنند تا آن را محرومتر از پیش کنند…؟

سوال دیگر آنکه این انتقال آب چه تبعات اجتماعی و امنیتی را برای آینده مردمان زاگرس و حتی همین شهرهای کویری میتواند در بر داشته باشد..؟ جز حاشیه نشینی و مهاجرت و زاغه نشینی و ترک روستاهای سرسبز و زیبای زاگرس و و ترویج بزه و بزهکاری ماحصل از حاشیه نشینی…؟لطف فرموده و با بارگذاری اینگونه پستهای بی محتوا و مثلا دلسوزانه تان،نمک بر زخم مردمان زاگرس نپاشید و محبوبیت نسبی که دارید را هزینه کل وطن کنید نه با بخشی نگری به مانند برخی مسئولین در دولتهای قبل، افکار عمومی رو به سمت و سویی هدایت کنید تا مافیای آب را فربه تر از قبل کنید بدون آنکه خود از آن مطلع باشید چرا که شایسته چهره هنر و هنرمند نیست .

دکتر کیانوش معمر-سر دبیر همای سعادت

انتهای پیام/