پرداخت بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به زوجین نابارور در پلدختر

مدیر کل بیمه سلامت لرستان،گفت:بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به زوجین نابارور در شهرستان پلدختر پرداخت شده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین،محسن اسدبیگی در سفر به شهرستان پلدختر و با حضور در جلسه شورای اداری با موضوع قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد،اظهار کرد:هشدار مقام معظم رهبری و تاکید بر اجرای طرح جوانی جمعیت در کشور نشان دهنده این است که این طرح باید با جدیت ادامه پیدا کند و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد:بیمه سلامت وظیفه حمایت از زوجین نابارور را بر عهده دارد که علاوه بر پوشش بیمه ای،مادران باردار و فرزندان آنان تا پنج سالگی به صورت رایگان بیمه می شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان لرستان با اشاره به اینکه کاهش جمعیت در کشور یک تهدید است،بیان کرد:در اجرای طرح جوانی جمعیت حتما باید همکاری بین بخشی با دستگاهها وجود داشته باشد که در غیر این صورت این طرح به سرانجام نخواهد رسید.

اسدبیگی خاطر نشان کرد:فرهنگ فرزندآوری و هدف از تشکیل خانواده بین جوانان باید به درستی تبیین شود تا جوانان امروز با کمترین میزان نگرانی نسبت به زندگی مشترک این مسیر را طی کنند.

وی یادآور شد:در حال حاضر یک هزار و ۱۳۰ نفر در سطح استان نشان دار و بیش از سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به زوجین نابارور پرداخت شده که در شهرستان پلدختر ۷۸ زوج نابارور نشاندار و ۱۴۰ میلیون تومان هزینه به آنها پرداخت شده است.

مدیر کل بیمه سلامت لرستان اظهار کرد:در طرح جوانی جمعیت باید از تمام ظرفیت های موجود با همکاری و هم افزایی همه دستگاه های و سازمان های مرتبط استفاده و با فرهنگ سازی و پشتوانه فرهنگی خوب خصوصیات بارز این طرح را در جامعه تبیین کرد.

خبر: سجاد دالوند
انتهای پیام/