مدیر کل امور مالیاتی لرستان مطرح کرد؛

پرداخت ۱۲۷ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌های لرستان

مدیر کل امور مالیاتی لرستان از پرداخت ۱۲۷ میلیارد تومان از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری های استان خبر داد.

به گزارش همای سعادت، حجت اله صالحی امروز دوشنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت:در سال جاری و تا پایان آذرماه ۱۲۷ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان از محل مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت شد که شهرستان خرم‌آباد مبلغ ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، بروجرد با ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان،الیگودرز ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، ازنا با پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و… را دریافت کرده‌اند.

وی تأکید کرد: نحوه توزیع مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌های استان بر اساس شاخص جمعیتی است.

مدیرکل امور مالیاتی لرستان با اشاره به‌ضرورت و تحقق درآمد مالیاتی در استان، بیان کرد: اعتبار عمرانی که دولت به استان‌ها اختصاص می‌دهد در واقع ضریبی از درآمد دولت در آن استان است که هرچه مالیات در استان وصول می‌شود دو سوم درصد برابر آن به‌عنوان اعتبارات عمرانی به استان اختصاص داده می‌شود.

صالحی با اشاره به اینکه ۹۸ درصد درآمدهای استان محقق شده است، اظهار کرد: در شش ماه اول سال جاری ۷۶ درصد درآمدهای استان محقق شده بود و ۲۴ درصد عدم تحقق داشتیم که خوشبختانه و با تلاش‌های صورت‌گرفته تا پایان دی‌ماه سال جاری هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان سهم است که ۸۰۸ میلیارد تومان آن تحقق‌یافته و به‌نوعی ۹۸ درصد درآمدهای استان محقق شده است.

انتهای پیام/