پژوهش‌های دانشگاهی به ‌تولید دانش مبتنی بر نیاز استان منتهی شوند

رئیس شورای پژوهش دانشگاه آزاد لرستان گفت:‌ پژوهش‌های دانشگاهی به ‌تولید دانش مبتنی بر نیاز استان منتهی شوند.

به گزارش همای سعادت از لرستان، دکتر رضا میردریکوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بدون شک رونق تولید در استان لرستان نقش بسیار شگرفی در کاهش بسیاری از مشکلات امروز استان لرستان دارد و می تواند ‌موجب کاهش بیکاری که از معضلات اصلی استان است، شود.

 

وی ، افزود : مراکز علمی و پژوهشی استان مسئولیت خطیری در رونق تولید ‌دارند ولی این مراکز به تنهایی نمی‌توانند در این زمینه موفق باشند.

میردریکوند، عنوان کرد : این مراکز باید پژوهش‌های دانشگاهی و پایان‌نامه‌های ‌تحصیلات تکمیلی را طوری طراحی کنند که به تولید دانش مبتنی بر نیاز استان منتهی شده و این دانش بتواند به فناوری و ‌تکنولوژی تبدیل شود.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد لرستان یادآور شد: بطور کلی هدف انجام پژوهش‌ها در استان باید در جهت رونق تولید، حل مشکلات بخش‌های مختلف ‌جامعه و بهبود زندگی مردم باشد.

وی افزود: مراکز علمی پژوهشی استان باید از ایده‌های فناورانه حمایت‌های لازم را داشته باشند و ایده‌هایی که به رونق تولید کمک ‌می‌کنند مورد عنایت ویژه قرار گیرند. گرچه اقداماتی در این زمینه انجام شده ولی کافی نیست.

میردریکوند، گفت: مراکز علمی و پژوهشی استان باید بستری را فراهم کنند تا دانش تولید شده و همچنین ایده‌های ارایه شده توسط محققان ‌به دانش فنی تبدیل شوند البته مراکز علمی به تنهایی نمی‌توانند ایده‌ها را به محصول تبدیل کنند و در کنار دانش فنی و ایده ‌مطلوب باید سرمایه کافی و سرمایه گذار نیز وجود داشته باشد.