در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری؛

پیش بینی هزار و ۶۳۸ صندوق اخذ رأی در لرستان

رئیس ستاد انتخابات لرستان گفت: یک هزار و ۶۳۸ صندوق در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آماده اخذ آرای مردم استان خواهد بود.

به گزارش همای سعادت،احسان یاوری در گفت و گو با رسانه ها اظهار داشت: در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچون دور نخست، یک هزار و ۶۳۸ صندوق اخذ رأی پیش بینی شده است و ۲۵ هزار نفر مسئولیت انجام فرآیند رأی گیری را بر عهده دارند.

وی از آمادگی فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور خبرداد و افزود: تاکنون مشکل خاصی برای برگزاری انتخابات گزارش نشده و در تلاشیم انتخابات مطلوب در استان اجرا و هم استانی‌ها به راحتی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان اظهارداشت: افرادی که برای رأی دادن مراجعه می‌کنند، باید ۱۸ سال تمام داشته و شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته باشند، چون بدون یکی از این دو مدرک هویتی اخذ رأی نخواهد شد.

یاوری ادامه داد: حضور فرد رأی دهنده هنگام احراز هویت لازم و باید به شعب اخذ رأی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه احراز هویت افراد از طریق دستگاه و الکترونیکی انجام خواهد شد، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود در مرحله دوم بیش از ۹۹ درصد احراز هویت برخط باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان توصیه کرد: افراد در ساعات ابتدایی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، رأی گیری هم از ساعت هشت صبح تا ۱۸ عصر است که در صورت نیاز از طرف وزارت کشور تمدید خواهد شد.

یاوری با یادآوری اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی ایمن، سالم و با مشارکت بالا در نظر گرفته شده است، تأکیدکرد: برای اطمینان خاطر مردم و نامزد‌های انتخابات بر اساس قانون هر نامزد می‌تواند یک نماینده در هر شعبه اخذ رأی داشته باشد، نمایندگان نامزد‌ها از طرف ستاد‌های انتخاباتی به فرمانداری‌ها معرفی و فرمانداری‌ها نیز برای این نمایندگان کارت شناسایی صادر می‌کنند.

وی گفت: این نمایندگان می‌توانند در شعب حاضر و در تمام فرآیند برگزاری انتخابات حضور داشته باشند و هر گونه مشکل را گزارش دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان افزود: چهار اصل مورد تأکید رهبر معظم انقلاب در برگزاری انتخابات مورد تأکید است و مجریان انتخابات تلاش می‌کنند زمینه ساز حضور حداکثری و سلامت انتخابات باشند.

انتهای پیام/