کاهش جمعیت کیفری در زندان های لرستان/مردم بهترین قضاوت کنندگان درباره عملکرد مسئولان هستند

کشوری با بیان اینکه یکی از سیاست های دستگاه قضایی و اولویت های کاری سازمان زندان ها کاهش آمار کیفری است،گفت:مردم بهترین قاضی برای قضاوت درباره عملکرد مسئولان در همه دستگاه ها و سازمانی هستند.

به گزارش همای سعادت از شهرستان چگنی ،عبدالمجید کشوری،مدیر کل زندان های لرستان در سخنانی قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان چگنی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و همراهانش اظهار داشا: هفته قوه قضائیه فرصتی است تا مردم از عملکرد یکساله این دستگاه اطلاع پیدا کنند هر چند که خدمت به مردم مفید به روز و یا هفته ای خاص نیست.

وی به مدت زمان ۳۰ماهه حضور خود در اداره کل زندان های لرستان اشاره کرد و افزود:امروز فرصتی پیش آمده است تا گزارش از عملکرد خود را در زادگاهم شهرستان چگنی به خدمت مردم عرض کنم.

کشوری ادامه داد:در این مدت به کمک همکاران این اداره کل، ۳۰ خدمت ماندگار طراحی و اجرا شد که نتیجه مثبتی در پی داشت و گزارش مکتوب آن هم به مقامات کشوری ارائه شده است.

کاهش جمعیت کیفری در زندان های لرستان

این مقام مسئول یادآور شد:یکی از سیاست های دستگاه قضایی و اولویت های کاری سازمان زندان ها بحث کاهش آمار کیفری است.

مدیر کل اداره زندان های لرستان تصریح کرد:خدارو شاکریم در حاکمیت انقلاب اسلامی مستقر و با تأسی از آرمان های حضرت امام خمینی( ره )تاکیدات رهبر معظم بر رسیدگی به امورات زندانیان کارهای خوبی انجام شده است و در دست اجراست.

یکهزار و ۷۶ زندانی جرایم غیرعمد در لرستان آزاد شدند

وی افزود:در طی ۳۰ ماه گذشته و در راستای اجرای فرامین رهبری، یکهزار و ۷۶ زندانی جرایم غیر عمد با ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بدهی توسط خیرین و با تلاش همکاران این اداره آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

کشوری به بحث انجام امورات و پیگیری های قضایی اشاره کرد و اظهار داشت:برای اینکه امورات قضایی راحت تر انجام شود نیاز به فناوری و تکنولوژی های روز است که قوه قضاییه خود را به این تکنولوژی مجهز نموده است.

انجام ۷۰ درصد از دادرسی ها به شیوه الکترونیک

عضو شورای قضایی استان خاطرنشان کرد: دادرسی الکترونیک یکی از اقدامات خوب و مهم دستگاه قضایی در یکی دو سال اخیر است که بیش از ۷۰درصد از دادرسی به شیوه الکترونیک انجام شده است.

مدیر کل اداره زندان های لرستان به کاهش هزینه ها و بالا بردن سطح امنیتی در شیوه دادرسی الکترونیک اشاره کرد و افزود:نزدیک به ۴۵۰ نفر از زندانیان ما تحت پوشش سامانه پابند الکترونیک قرار گرفته اند که آمار قابل ملاحظه ای است و تقریباً نصف آمار یک زندان است.

اشتغال ۷۰ درصدی زندانیان در لرستان

کشوری به بحث مهم اشتغال زندانیان اشاره کرد و گفت:تا قبل از حضور بنده در لرستان نزدیک به ۴۰۰ نفر از زندانیان در بیرون از زندان مشغول به کار بودند اما تا امروز به حول قوه الهی نزدیک به ۷۰درصد از محکومان در بیرون از زندان در شرکت های خصوصی و دیگر مکان ها مشغول به کار هستند.

مدیر کل اداره زندان های لرستان در پایان خاطرنشان کرد:عملکرد دستگاه قضا و سازمان های مربوطه در دید مردم است و مردم بهترین قاضی برای قضاوت درباره عملکرد مسئولان در هر دستگاه و سازمانی هستند.

خبر؛یاسر نظری چگنی

انتهای پیام/