کاهش دماهای شبانه در لرستان/مردم در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند

اکبری، با اشاره به کاهش دماهای شبانه در لرستان، از هم استانی ها خواست که در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند.

زینب اکبری، کارشناس هواشناسی و معاون پیش بینی و توسعه اداره کل هواشناسی استان لرستان، در گفت و گو با همای سعادت گفت: بر طبق نقشه ها و مدل های هواشناسی، امروز، تا اواسط وقت، برای برخی از مرزهای شرقی و جنوب شرقی استان، بارش هایی را به شکل پراکنده داریم، در گردنه ها هم رگبار برف رخ می دهد.

وی افزود: این شرایط ناپایدار، از غروب امروز، به طور کامل از روی جو استان خارج می شود و از فردا یکشنبه و تا بعدازظهر روز چهارشنبه، حاکمیت شرایط آرام و پایدار را بر منطقه خواهیم داشت، در این بازه ی زمانی، تنها رشد ابر و گاهی افزایش سرعت باد را انتظار داریم و بارشی برای نقاط مختلف استان، مشاهده نمی شود.

آغاز بارش ها از روز پنجشنبه در لرستان

کارشناس هواشناسی ادامه داد: مدل های بارشی نشان می دهد که از صبح روز پنجشنبه تا ساعاتی از روز شنبه، سامانه بارشی فعالی بر روی جو استان، آغاز می شود که برای پایان هفته و بویژه برای روز جمعه، با فعالیت این سامانه بارشی، همه نقاط استان، بارانی می شود و با توجه به همراهی هوای سرد با این سامانه بارشی، انتظار بارش برف را برای شهرهای سردسیر، ارتفاعات و گردنه ها را خواهیم داشت.

اکبری با اشاره به بعد زمانی که تا رخداد این شرایط بارشی وجود دارد بیان کرد: احتمال هر گونه تغییر در مسیر و نحوه ی حرکت فعالیت سامانه بارشی وجود دارد که طی روزهای آتی، در صورت تثبیت، اطلاع رسانی در خصوص هشدارهای جوی این سامانه، صورت می گیرد.

وی با اشاره به حاکمیت هوای سرد در استان و کاهش دماهای شبانه رخ می دهد، از هم استانی ها خواست که مصرف حامل های انرژی را مدیریت کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی لرستان، همچنین با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان، طی روزهای گذشته گفت: بر طبق گزارش های رسیده برای همه نقاط استان مقادیری از بارش رحمت الهی را شاهد بودیم که در بین ایستگاههای هواشناسی، بیشترین بارندگی مربوط به مناطق سپیددشت و شول آباد با ۱۹ و ۱۴ میلی متر بود.

اکبری گفت: در سایر نقاط استان، خرم آباد ۱۱، بروجرد ۲، کوهدشت ۱۱، الیگودرز ۶ ، پلدختر ۱۵، دورود ۸ ، الشتر ۱۱ ، نورآباد ۵، ازنا ۷، رومشکان ۱۴، سراب دوره ۱۰، ایمان آباد ۸، سیلاخور ۳ ، سپیددشت ۱۹ و ریمله ۱۴ میلی متر بارندگی داشتیم.

انتهای پیام/