کاهش ۸۸ درصدی مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور/۲۴۵ میلیارد تومان کمک‌های مردمی توزیع شد

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به کاهش ۸۸ درصدی مرگ و میر بیماران کرونایی در کشور، گفت: یکی از دلایل اصلی آن اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بوده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از وبدا ، محمدصادقی امروز در جلسه بررسی آخرین وضعیت و روند اجرای مقابله با کرونا در طرح قرارگاه شهید سلیمانی که سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بارز سردار شهید سلیمانی، این بود که علی‌رغم مشکلات و کمبود امکاناتی که وجود داشت هیچگاه از کمبودها نمی‌نالید.

وی افزود: شهید سلیمانی هیچ کاری را غیرممکن نمی‌دانست ،چون هر مشکلی را در مقابل اراده خود و مردم ایران کوچک می‌شمرد ،حتی زمانیکه ۳۰ هزار نیروی معارض، شهر «حلب» را به محاصره خود درآورده بودند و فقط یک چهارم شهر دست نیروهای ما بود در آن شرایط همه گمان می‌کردند که شهر سقوط می‌کند اما حاج قاسم به این فکر می‌کرد که چگونه نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، عنوان کرد: طرح مقابله با کرونا که مزین به نام سردار شهید سلیمانی است با این رویکرد بوده که از هر اتفاقی می‌توان به سلامت گذشت مشروط بر اینکه به خدا توکل کنیم، خود را در مقابل اراده خدا ناچیز بدانیم و برای مردم کار کنیم.

وی افزود : در این طرح احساس کردیم که باید همین روحیه را داشته باشیم چون تمام قدرت جمهوری اسلامی از مردم نشات می‌گیرد بنابراین توجه به سرنوشت و زندگی مردم بسیار برای ما اهمیت دارد و این طرح با هدف حفظ جان مردم که پشتوانه و اصل نظام هستند اجرا می‌شود.

صادقی تصریح کرد: کاهش شدید مرگ و میری که اکنون در کشور داریم یکی از افتخارات جمهوری اسلامی است ،ضمن اینکه امیدآفرینی قابل توجهی نسبت به چند ماه گذشته ایجاد شده که باید همین روند را ادامه دهیم و جا دارد تشکر ویژه‌ای از کادر درمان داشته باشیم که در این یک سال نفس به نفس بیماران ایستادند و حتی بسیاری از آنها به کرونا مبتلا شدند.

وی بیان کرد: بهترین راه کمک به آنها این بود که حجم مراجعه به بیمارستان را کاهش دهیم و این کار بزرگی بود که در طرح سردار سلیمانی انجام شد؛ البته دستاوردهایی که داشتیم صرفا نتیجه این طرح نیست و حاصل همه تصمیمات درستی است که در کشور اتخاذ شد، از محدودیت‌هایی که ایجاد شد تا تعطیلی دو هفته‌ای همه در بهبود شرایط موثر بود اما انصافاً طرح سردار سلیمانی یکی از عوامل اصلی کاهش تعداد بیماران و مرگ و میر بوده است.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ،افزود : تعداد مرگ و میر کشور در شروع طرح، ۴۷۹ مورد بود که روز گذشته به ۷۱ نفر رسید و حدود ۸۸ درصد کاهش مرگ و میر داشته‌‌ایم همچنین تعداد متوسط مرگ و میر هفتگی ۸۰ درصد و تعداد بیماران بستری روزانه هم ۸۳ درصد کاهش داشته است.

وی عنوان کرد :میزان کاهش مرگ و میر در کشورهای منطقه در همین مدت ۱۵ درصد بوده اما مرگ و میر در کشورهای اروپایی ۱۳ درصد افزایش یافته و پنج کشور اصلی اتحادیه اروپا یعنی انگلیس، آلمان فرانسه ایتالیا و اسپانیا از زمان شروع طرح از ۱۰۷۷ مرگ به ۱۲هزار و ۲۲۲ مرگ رسیدند درحالیکه اقدامات قرنطینه را هم انجام دادند یعنی هزار و صد درصد افزایش داشته اند.

صادقی با بیان اینکه عدد مرگ و میر آمریکا از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد به چهار هزار و ۱۹ رسیده، عنوان کرد: انگلیس از ۵۰ روز گذشته کار واکسیناسیون را شروع کرده ولی همچنان در همه جای دنیا روال کرونا افزایشی است اما در کشور ما با اینکه در سایه تحریم است و امکانات و واکسن هم نداریم آمار مرگ و میرها کاهش داشته است؛ اکنون ۲۶ هزار تیم حمایتی و هزار و ۳۰۰ تیم مراقبتی در حال فعالیت هستند که در تیم مراقبتی، پزشکان هم حضور دارند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۲۴۵ میلیارد کمک‌های مردمی بدون اینکه فشاری به دولت وارد شود به وسیله مردم به بیماران تقدیم شده، تصریح کرد: حدود ۱۹۳ هزار نفر بیمار بستری داریم که این مدت قرنطینه خانگی شدند و می‌توان گفت چیزی شبیه به معجزه در کشور اتفاق افتاده درحالیکه بسیاری از افراد اعتقادی به این طرح نداشتند اما به برکت نام سردارشهید سلیمانی همه با هماهنگی برای یک هدف بزرگ که حفظ جان مردم بود جنگیدند.

مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ،در بحث کرونا شرایط بهتر شده اما مردم گمان نکنند که بیماری از بین رفته و عادی پنداری کنند باید همچنان از تجمعات پرهیز کنیم تا به نقطه‌ای برسیم که بیماری از بین برود؛ به دستور وزیر هم حدود ۱۵۰ میلیارد تومان امکانات درمانی خریداری شده که بخشی از آن هم به استان لرستان تعلق می‌گیرد و مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان هم بین دانشگاه‌ها توزیع شده است.

انتهای پیام/