کشف ۱۰۲ قلم داروی غیرمجاز و مخدر از عطاری های لرستان

رئیس اداره فرآورده های معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان،گفت:۱۰۲ قلم داروی غیرمجاز و مخدر از عطاری های این استان شناسایی و کشف شد.

به گزارش همای سعادت،سجاد پاپی،در جمع خبرنگاران از کشف ۱۰۲ قلم دارو غیرمجاز و مخدر از عطاری های این استان از ابتدای امسال تاکنون، خبر داد و اظهار کرد:در این بازرسی،اقلام غیر مجاز شامل محلول‌های ضد عفونی‌کننده تقلبی،مکمل، داروهای تاریخ گذشته از واحدهای عرضۀ عطاری در استان کشف و ضبط شد.

وی افزود:پیرو بازرسی‌های ادواری کارشناسان این اداره و گشت مشترک با اماکن نیروی انتظامی و مراکز نظارتی از چندین واحد عرضه مکمل و عطاری ها در لرستان،تعداد ۱۰۲ قلم کالای تاریخ گذشته و قاچاق به ارزش ۱۲۵ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال کشف و ضبط شد.

پاپی گفت:در این بازرسی‌ها مواردی چون کنترل اصالت کالاها،پروانۀ ساخت معتبر از وزارت بهداشت برای کالاهای داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به این‌که در صورت مشاهده هرگونه گزارش مبنی اصالت کالا، قاچاق کالا،تاریخ محصول با توجه به وضعیت موجود به‌طور قطع برخورد لازم و قانونی صورت می‌پذیرد و این قبیل اقدامات علاوه بر اعمال جریمه، جرم است و با متخلفین به‌صورت قانونی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/