کنگره شهدا ظرفیتی برای انتقال پیام شهداست/راه قدس مثل کربلا باز می شود

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدا ظرفیتی برای انتقال پیام شهدا است، گفت:همانطور که راه کربلا باز شد،راه قدس هم باز خواهد شد.

به گزارش همای سعادت،حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در اجلاسیه یک‌هزار و ۱۰۰ شهید فرهنگی و دانش‌آموز استان لرستان که در دهکده مقاومت خرم‌آباد برگزار شد،اظهارداشت:امروز پنجمین اجلاسیه‌ای است که در استان برگزار می‌شود،لرستان از زن و مرد و همه دستگاه‌ها آماده برگزاری کنگره بزرگ ۶۵۵۵ شهید استان در روز شنبه ششم آبان است که هدف از این نشست‌ها و همایش‌ها این است که پیام شهیدان بر دلها بنشیند.

وی افزود:با کارهای فاخر هنری باید بتوان پیام شهدا را منتقل کرد و حیات‌ طیبه و پاکیزه که زندگی در آن دین و دنیا با هم باشد و زندگی که معنویت و اخلاق،اعتقادات، پیشرفت و عدالت همراه با هم باشد، این حیات طیبه است که هدف از برگزاری یادواره‌ها که یک‌هزار و ۸۰۰ یادواره در استان برگزار شده، منتقل کردن پیام شهداست.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد:امروز مهمان شهدا هستیم و شهیدان مهمان خداوند بوده،شهیدان بر سفره رزق خدا حضور دارند و ما مهمان شهیدان هستیم پس با یک واسطه مهمان خدا هستیم و در محفلی که به نام شهدا برگزار می‌شود،باید شاکر درگاه الهی بود.

وی بیان کرد:در این نشست‌ها شرکت می‌کنیم تا از شهید کسب حیات کنیم، زنده شویم چرا که شهید هم زنده و هم حیات‌بخش است و هم بصیرت و بینش می‌دهد،شهدا شقایق‌هایی بودند که بندگی مخلصانه را به ما یاد دادند و خودشان بندگی مخلصانه کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه شهدا در میدان رزم و جهاد حضور پیدا کردند و از جان گذشتند،گفت:شهدا در نیمه راه پرواز کردند و به مولایشان پیوستند،همان مولایی که شب‌های جمعه و چهارشنبه در سنگرها او را صدا می‌زدند.

وی اظهارداشت:شهدا سبک بالانی بودند که از دنیای فانی گذشتند و دنیای فانی را بدل به دنیای باقی کردند،دنیای فانی را پشت سرگذاشته و به بقاء رسیدند و با قطره‌های خون خود حدیث بندگی را به ما یاد دادند که چگونه بندگی خدا را کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی بیان کرد:شهادت، مزد کسانی است که از دنیای فانی گذشتند و به جوار رحمت الهی فراخوانده شدند و مزد خود را در جوار رحمت الهی گرفتند، ما صحنه‌هایی از شهادت شهدا را مشاهده کردیم، خانواده‌های شهدا بدانند لحظه شهادت شهید لحظه راحتی اوست و لحظه پشت سر گذاشتن رنج‌هاست که روحش پرواز می‌کند ولی همان لحظه رنج و اندوه مادر شهید است

وی افزود: در میان نیکوکاران،خانواده‌های شهدا ممتاز هستند و با تقدیم شهید به مقام و منزلتی رسیدند لذا جایگاه شهید، بهشت رضوان است و شهدای نوجوان و جوان، بانوان شهیده، شهدای جاویدالاثر در میان این شهدا نشانه هستند و اگر شهید سلیمانی و سرداران شهید در استان لرستان و در کشور توانستند بر دشمنان غلبه کنند به خاطر رشادت این نوجوانان و جوانان بود که نظام اسلامی توانست این مشکلات را پشت سر بگذارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان اظهارداشت:مگر بدون صبر و شکیبایی خانواده شهدای ایام مختلف قبل انقلاب و در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم و امنیت می‌شد این گردنه‌ها را پشست سر گذاشت؟لذا ما مدیون خانواده شهدا هستیم و اگر کسی خدمت به خانواده شهدا ارائه می‌دهد، این خدمت در قبال صبر و شکیبایی خانواده شهدا هیچ است چون همین صبر بود که ما را به اقتدار باعظمت رساند.

حجت‌الاسلام شاهرخی گفت:شهدایی که در دو مدرسه بروجرد به شهادت رسیدند،بانوان شهیدی که در بمباران دورود و شهرهای ما به دست رژیم بعثی به شهادت رسیدند و همانطور که الان مشاهده می‌شود در قرن ۲۱ که علم و فناوری به سرعت در حال رشد و پیشرفت است ولی تعلیم، تربیت، اصول اخلاقی و انسانی توسط نظام سلطه برباد رفته که در غزه جنایات زیادی انجام داده است.

وی خاطر نشان کرد:شهدا مقتدر اما مظلوم بودند و زمانی که خواستند شهرهای ما را موشک‌باران کنند، از امام(ره) خواستند مقابله‌ به‌ مثل کنند و وقتی عرصه بر نظام تنگ شد،امام‌راحل فرمود ۴۸ ساعت قبل به مردم اطلاع‌رسانی شود و این اطلاع‌رسانی به خاطر این بود که زنان و کودکان بی‌گناه نباشند که بر اثر بمباران کشته شوند.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود:این عزت و شکوه در سایه نسل سرافراز شهدای دانش‌آموز و معلم بوده است و پرچم آن امروز به دست دانش‌ آموزان و معلمان است که باید این پرچم مقتدر و محکم برای رسیدن به اهداف متعالی در دست بگیرید.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت:روزی زیارت کربلا در نزد عده‌ای بعید و دست نیافتنی بود اما این نسل کاری کردند که مسیر زیارت کربلا باز شد و شب‌های تیره را به روز تبدیل کردند و امروز اربعین راه‌اندازی شد که در بسیاری از نقاط جهان برای زیارت حضور پیدا می‌کنند و دانش‌آموزان باید بدانند نسل قبلی چه اقداماتی انجام دادند و اگر جنگ ترکیبی را پشت سر گذاشتیم به واسطه بصیرت و آگاهی دانش‌آموزان بود.

وی اظهارداشت:امروز ممکن است عده‌ای نمازخواندن در قدس برایشان غیرممکن باشد اما همانطور که مسیر کربلا باز شد با همین همت و رشادت، مسیر قدس هم باز خواهد شد و با نصرت خدا و یاری مجاهدان و مبارزان فلسطینی و محور مقاومت، این رژیم که ۷۰ سال در کارنامه‌اش فقط زشتی و پلیدی است برچیده می‌شود و باید او را دولت دیوانگان و ددمنشان نامید، این کارهایی که می‌کند علامت شکست اوست.

وی افزود:حدود شش هزار نفر در غزه شهید شدند که نیمی از آنها کودکان و زنان بودند،اتحادیه اروپا که خود را حامی حقوق زنان می‌دادند امروز چه موضع‌گیری می‌کند؟این روشنگری را باید معلمان و دانش‌آموزان با هم گفتگو کنند و گفتمان انقلاب اسلامی را جریان‌سازی کنند و آنچه امروز از جامعه بشریت مشاهده می‌کنیم،پایمال کردن اصول اخلاقی و انسانی است و همان ماموریتی که انبیاء آمدند و باید بصیرت،آموزش و آگاهی به مسائل و احکام و تربیت در سرلوحه آموزش و پرورش باشد و بستری فراهم شود که وقتی جوانی در اجتماع حضور یابد که پایبند به اصول اخلاقی و دینی باشد و برای خدمت‌گذاری به جامعه آماده باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت:کنگره شهدا آغاز راهی است که پیام شهدا را بر دلها نشاند و حیات طیبه در اقشار مختلف جاری شود.

انتهای خبر/