یادواره ملی شهدای اصناف لرستان برگزار می‌شود

مسئول اجرایی ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید لرستان گفت: یادواره ملی شهدای اصناف استان برگزار می‌شود.

به گزارش همای سعادت آنلاین، سرهنگ محمودوند، اظهار کرد: قبلا یادواره شهدای زیادی در لرستان برگزار می‌شد ولی کنگره‌ای که در سطح ملی باشد تاکنون نداشته‌ایم و کنگره  ۶۵۴۴ شهید یک فرصت است که استان می‌تواند از آن به عنوان ظرفیت استفاده کند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بود تابستان ۱۴۰۰ کنگره برگزار شود اما این برنامه اسفند ۱۴۰۱ یا اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

محمودوند اضافه کرد: برای این کنگره ۲۱۷ عنوان برنامه تعریف شده که ۴۳ هزار و ۳۳۶ اقدام میدانی و عملیاتی است.

این مسئول اظهار کرد: این کنگره یک ظرفیت است و اعتباری برای آن اختصاص یافته به شرط اینکه مسئولین ما همت به خرج دهند و با وزرا ارتباط برقرار کنند.

وی تصریح کرد: این کنگره ۲۲ کمیته دارد که معاونین استاندار رئیس کمیته‌های آن هستند؛ در نمایشگاه کنگره همه دستاوردها را ارائه می‌دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از کمیته‌ها، کمیته مراسمات بوده که معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان مسئولیت آن را بر عهده دارند. این کمیته مسئول برگزاری یادواره‌های شهدا است.

محمودوند اضافه کرد: در این ۴۳ هزار و ۳۳۶ برنامه قرار است ۱۴۱۴ یادواره را برگزار کنیم که از این تعداد ۳۲ یادواره تراز انقلاب اسلامی بوده، یعنی یادواره‌های بزرگ هستند.

مسئول اجرایی ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید لرستان ادامه داد: یکی از این یادواره‌ها، یادواره ۳۰۰ شهید ۳۰۰ اصناف است.

وی بیان کرد: یادواره زمانی مجوز برگزار دارد که الزامات برگزاری آن اجرایی شده باشد، در ستاد اجرایی یادواره شهدای اصناف رئیس، رئیس صنعت معدن و تجارت است.

مسئول اجرایی ستاد کنگره ملی ۶۵۴۴ شهید لرستان ادامه داد: کتاب شهدای اصناف یا نقش اصناف استان در دفاع مقدس باید نوشته شده و در روز یادواره رونمایی شود.

محمودوند با بیان اینکه مصاحبه با رزمندگان باید تکمیل شده باشد، افزود: از کلیه خانواده شهدای اصناف تا زمان کنگره باید سرکشی انجام شود.

وی اظهار کرد: ۲۸۰۰ پدر و مادر شهید لرستان در قید حیات هستند که اطلاعات آن‌ها کامل نیست و باید کامل شوند، عکس ۳۰۰ شهید اصناف طراحی شود.

ایسنا

انتهای پیام/