۱۱هزار واحد صنفی در لرستان تعطیل شد/ لزوم حمایت از کسبه و بازاریان

رئیس اتاق اصناف لرستان، گفت: ۱۱ هزار واحد صنفی استان که جزء مشاغل گروه دوم، سوم و چهارم بوده، به دلیل وضعیت قرمز کرونا تعطیل شد.

به گزارش همای سعادت،منوچهر اسبکوه، اظهار داشت: حدود ۱۸ هزار واحد صنفی در استان داریم که در حال حاضر ۱۰ الی ۱۱ هزار واحد آن که جزو مشاغل گروه دوم، سوم و چهارم بوده، به دلیل وضعیت قرمز کرونا تعطیل هستند.

وی با بیان اینکه تعطیلی این مراکز بستگی به شرایط و وضعیت کرونایی استان دارد، افزود: طبق مصوبه‌ای که به ما اعلام شده، تعطیلی کسبه و بازاریان تا آخر این هفته ادامه دارد و به طور کلی قرار بوده است که دوهفته تعطیل باشند حال باید ببینیم این شرایط به چه شکلی پیش می‌رود.

رئیس اتاق اصناف لرستان با بیان اینکه اولویت ما سلامت و جان انسان‌ها است، عنوان کرد: واقعاً بازاریان و اصناف شرایط بسیار سختی‌ را سپری می‌کنند و یکسری از این افراد علاوه بر هزینه‌های جاری زندگی و اجاره منزل، باید کرایه مغازه را نیز پرداخت کنند که در شرایطی که اصناف تعطیل هستند تکلیف این افراد چیست.

وی خاطرنشان کرد: کسبه و بازاریان باید به نحوی مورد حمایت قرار بگیرند، اگر بتوانیم شرایطی ایجاد کنیم که صاحب پاساژها، یک ماه از این افراد کرایه دریافت نکنند و یا کسانی که چک داده اند، یک ماه به این افراد برای وصول چک‌های‌شان فرصت بدهند، کاری بسیار انسانی است تا بل همدلی و تعامل این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

ایرنا

انتهای پیام/