به مناسبت دهه امامت و ولایت؛

۱۱۰ کتابخانه مساجد لرستان ساماندهی و تجهیز می شود

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان از ساماندهی و تجهیز ۱۱۰ کتابخانه مساجد استان به مناسبت دهه امامت و ولایت خبر داد.

به گزارش همای سعادت، نشست امضای تفاهم نامه همکاری ‌اداره کل کتابخانه‌های عمومی و کانون فرهنگی مساجد لرستان با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان،سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی، محمد چگنی نژاد، دبیر کانون فرهنگی مساجد،میثم زندیه شیرازی، معاون کتابخانه های عمومی و برخی از کارشناسان دو دستگاه برگزار شد.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در ابتدای این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت،اظهار داشت:با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) مبنی بر لزوم فراهم کردن بستر مطالعه برای عموم اقشار جامعه و لزوم هم افزایی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه مفید، انعقاد تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه های عمومی و کانون فرهنگی مساجد حائز اهمیت می باشد.

وی ادامه داد:تقویت پیوند میان کتابخانه‌های عمومی و کتابخانه‌های مساجد،ترویج کتاب و کتابخوانی و ترغیب افراد به مطالعه و استفاده‌ی بهینه از امکانات، استعدادها و توانایی‌های موجود به منظور اجرای فعالیت‌های مشترک از مهمترین اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

حجت الاسلام سبزیان تصریح کرد:مساجد از مهمترین پایگاه های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف بوده که این اماکن مقدس از ظرفیت های بالای برخوردار بوده و یکی از بخش های پر مراجعه مساجد، کتابخانه آنها می باشد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان به لزوم ساماندهی کتابخانه های مساجد اشاره داشته و افزود:به مناسبت دهه پر خیر و برکت امامت و ولایت، ۱۱۰ کتابخانه موجود در مساجد ساماندهی شده و خدمات این کتابخانه ها بر اساس دستورالعمل های لازم خواهد شد.

حجت الاسلام سبزیان اظهار داشت:برنامه های فرهنگی به مناسبت های مختلف مذهبی و ملی در کتابخانه های عمومی استان برگزار شده که این امادگی وجود داشته که این رویدادهای فرهنگی در کتابخانه های مساجد نیز برگزار شود.

وی در پایان گفت:امید است بتوانیم از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی استفاده کنیم.

مساجد کانون‌های مهم فرهنگی برای مقابله با توطئه دشمنان هستند

دبیر کانون فرهنگی مساجد استان نیز در این نشست اظهار کرد:تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد به عنوان یک رویداد فرهنگی، از دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود. این کانون ها نقش محوری در توسعه فعالیت‌های فرهنگی مسجد محور و مقابله با توطئه های فرهنگی دشمنان دارند.

محمد چگنی نژاد با بیان اینکه فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای آگاهی‌بخشی و بصیرت‌بخشی برای نسل نوجوان و جوان اجرایی بوده، گفت: ۱۱۰ کتابخانه مخزن دار و ۵۷ کتابخانه باز در استان لرستان راه اندازی شده است که امیدواریم با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان این کتابخانه ها ساماندهی شوند.

برگزاری فعالیت‌های مشترک از قبیل نشست‌های کتابخوان تخصصی، معرفی و نقدکتاب، تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی از طریق روحانیون و مبلغین و حلقه‌های فرهنگی، ارسال فایل کتابخوان ماه و اقلام فرهنگی مربوط به مسابقات و جشنواره ها و پویش‌های فرهنگی به کانون های مساجد، معرفی کتاب‌های ممتاز و اثربخش و اجرای مسابقات کتابخوانی. از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه بوده که به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/