۱۱ عنوان کتاب با موضوع «قرآن و عترت» در لرستان رونمایی شد

در آیین اختتامیه نهمین دوره جایزه کتاب سال لرستان، از ۱۱ عنوان کتاب با موضوع «قرآن و عترت» رونمایی شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین به نقل از ایکنا از لرستان، در آیین اختتامیه نهمین دوره جایزه کتاب سال لرستان که امروز، ۱۴ دی‌ماه، در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد، از ۱۱ عنوان کتاب با موضوع قرآن و عترت در لرستان رونمایی شد.

در این مراسم از کتاب‌های «نگاهی به علم از منظر آیات و روایات» و «تجزیه و ترکیب احادیث اخلاقی»، تألیفات امیر جوکار، «گزین‌گویه‌هایی از بهشت»، تدوین و گردآوری فرامرز نیکوبیرانوند، «چهل دُر در کلام شهدای لرستان» با موضوع نماز و مکتب عاشورا، نوشته مهدیه معتمدی، «یار از نگاه یار (تلخیص سه بخش از کتاب قرآن در قرآن آیت‌الله جوادی آملی)»، نوشته رقیه هراتی، «آیه‌های نجومی قرآن» تدوین و گردآوری غلام‌رضا شعیبی، «تکامل در خلقت از دیدگاه نهج‌البلاغه»، نوشته مهرداد بهرامی و مجید احسان‌فر، «روانشناختی در کلام وحی»، نوشته ابراهیم یعقوب‌زاده، «تأثیرپذیری شعر فارسی از قرآن کریم» و نیز «درآمدی بر قصص قرآنی تألیفات حدیث متولی»، مسعود باوان‌پوری و نرگس سپه‌وندی رونمایی و از نویسندگان این کتب، تجلیل شد.

منصور احمدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم با بیان اینکه عرصه خدمت‌رسانی لحظات شیرینی دارد که هم‌نشینی با فرهیختگان از شیرین‌ترین لحظات آن است،گفت: دین اسلام بر پایه دانایی و علم و دانش استوار است و ستون دانایی هم کتاب است و بر همین اساس لفظ جلاله کتاب با مشتقات آن ٢۵٠ بار در قرآن آمده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای کسب مسئولیت در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان یکی از اولویت‌های کاری این اداره‌کل را تبیین و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی گذاشتیم و در این زمینه دست یاری به سوی فعالان حوزه کتاب دراز می‌کنیم، افزود: میزان سنجش دانایی مردم و اعتلای فرهنگ هر قوم و جامعه با میزان کتاب سنجیده می‌شود و هر چه ارتباط با کتاب بیشتر باشد مردم اندیشمندتر هستند.

احمدی با اشاره به اینکه سیاست راهبردی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، ترغیب و تشویق امر کتاب است، تصریح کرد:در بهمن‌ماه سال‌ جاری رویداد بزرگ کتاب در دو بخش در لرستان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه رویداد بزرگ کتاب در لرستان در بخش فروش با حضور ٣٠٠ ناشر از سراسر کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش اصلی رویداد کتاب فعالیت‌های جنبی نمایشگاه است که تاکنون اجرای ١۵ برنامه در این زمینه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای بهبود فرهنگ کتابخوانی در جامعه و به‌ویژه در استان لرستان از پیشنهادات و ایده‌ها و الگوهای افراد صاحب فکر و ایده استفاده می‌شود، گفت: حمایت از ناشران و برگزیدگان کتاب سال، از دیگر محورهای فعالیت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است.

انتهای پیام/