مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان:

۱۷۸ میلیون بشکه مواد نفتی از خطوط لوله لرستان منتقل شد

مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه لرستان گفت: ۱۷۸ میلیون بشکه مواد نفتی طی ۱۰ ماهه سال جاری از طریق خطوط این منطقه به مبادی مصرف منتقل شده است.

به گزارش همای سعادت، سید محمد کریم هاشمی زاده اظهار کرد: ۳۲.۷ میلیون بشکه انواع فرآورده نفتی و ۱۴۵.۶ میلیون بشکه نفت خام از خطوط لوله منطقه لرستان به مبادی مصرف انتقال یافت.

وی افزود: در همین بازه زمانی یک میلیارد و ۳۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل نفت سفید، نفت گاز(گازوئیل ) و بنزین به تاسیسات خرم‌آباد و دره شهر به انبار پخش فرآورده‌های نفتی استان های لرستان و ایلام تحویل داده شد.

هاشمی زاده تصریح کرد: این منطقه با در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و مجرب، وظیفه انتقال نفت خام مورد نیاز پالایشگاه های اراک، تهران، کرمانشاه، تبریز و فرآورده های نفتی جنوب به شمال کشور را به عهده دارد و سوخت مصرفی استان لرستان و استان های همجوار شامل مرکزی، کرمانشاه و ایلام را تامین می کند.

وی با اشاره به آمار انتقال مواد نفتی در سال گذشته نیز افزود: پارسال با انتقال بیش از ۲۱۴ میلیون بشکه نفت خام و فرآورده های نفتی در این منطقه، تقریبا از ۹۰ درصد ظرفیت برای انتقال مواد نفتی بهره برداری شده است.

هاشمی زاده ادامه داد: منطقه لرستان دارای ۷۸۰ کیلومتر خطوط لوله از قطر ۱۰ تا ۳۰ اینچ ، ۱۹ ایستگاه حفاظت از زنگ و ۱۹ایستگاه مخابراتی است و به طور متوسط روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و ۱۳۵ هزار بشکه فرآورده های نفتی را منتقل می کند.

انتهای پیام/