مدیرکل فناوری اطلاعات لرستان:

۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری منازل در پلدختر اجرا شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۲۳ کیلومتر شبکه فیبر نوری برای طرح ملی تامین اینترنت پرسرعت منازل و کسب و کارها در شهر پلدختر اجرا شد.

به گزارش همای سعادت، مجتبی صارمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد:در این راستا سرویس اینترنت پرسرعت به حدود هفت هزار و ۵۰۰ مشترک این شهر بر این بستر ارائه می شود.

وی امکان توسعه شبکه همراه به نسل های بالاتر و ایجاد زیر ساخت لازم جهت اجرای پروژه های شهر هوشمند را از مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: حداکثر سرعت اینترنت پرسرعت ADSL ۱۶ مگابیت بر ثانیه بود که با این سرویس هم اکنون امکان ارائه اینترنت پرسرعت تا حداکثر یک هزار مگابیت بر ثانیه در شهر پلدختر وجود خواهد داشت.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: ۹۵ درصد پروژه شامل عملیات داکت گذاری و شوتینگ فیبر تاکنون به اتمام رسیده است و به زودی امکان واگذاری وجود خواهد داشت.

صارمی افزود: دسترسی حدود ۳۰۰ هزار خانوار شهری استان تا پایان سال ۱۴۰۳ به این بستر ارتباطی پر سرعت باید فراهم شود که عملیات اجرایی طرح در ۶ شهر شامل خرم آباد، دورود، ازنا، الیگودرز، الشتر و پلدختر آغاز شده و عملیات حفاری در دورود و پلدختر به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/