۲ طرح اقتصادی لرستان از محل صندوق توسعه ملی تامین اعتبار شد  

استاندار لرستان گفت: از محل صندوق توسعه ملی،دو طرح اقتصادی هتل” آبشار و لاستیک بارز” الیگودرز ۷۹ میلیارد تومان تامین اعتبار شد.

به گزارش همای سعادت آنلاین،”فرهاد زیویار” اظهار کرد: در سفر اخیر “علیرضا صالح” معاون و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور به استان اعتبار اختصاص یافته به” هتل آبشار” الیگودرز از طریق بانک کشاورزی استان پرداخت می شود و نقش مهمی در تکمیل این پروژه راکد مانده ایفا می کند.
وی افزود:کارخانه” لاستیک بارز” الیگودرز از دیگر پروژه هایی بود که در سفر اخیر دکتر صالح نیز مورد بازدید و بررسی قرار گرفت و امروز اعتباری ۱۲۰ میلیون یورویی به صورت تسهیلات برای این پروژه مهم اختصاص یافت.
استاندار لرستان گفت: “لاستیک بارز” الیگودرز از پروژه های راهبردی استان به شمار می رود که در صورت تکمیل، سالانه حدود ۵۰ هزار تن لاستیک خودروهای سبک و سنگین بویژه اتوبوس تولید و از این طریق بخش مهمی از نیاز بازار تامین و کشور از واردات لاستیک خارجی بی نیاز خواهد شد.
وی افزود: پس از رایزنی‌های صورت گرفته،” هتل آبشار الیگودرز” از جمله طرح هایی بود که در این دیدار مطرح شد و پس از بررسی و تکمیل پرونده توسط متقاضی، اعتباری بیش از۷۵ میلیارد تومان در قالب تسهیلات به این پروژه اختصاص یافت.
زیویار یادآورشد: در سفر اخیر “علیرضا صالح” معاون و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور به استان مقرر شد به منظور کمک به بنگاه های صنعتی استان حداقل ۵۰۰ میلیون و حداکثر تا دومیلیارد دلار در قالب تسهیلات به واحدهای اقتصادی دارای صلاحیت استان تسهیلات پرداخت شود.
وی افزود: امروز در دیدار با معاون و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور بخشی از طرح های اقتصادی لرستانجهت اختصاص اعتبار مورد بررسی قرار گرفت.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه عزم صندوق توسعه ملی کشور بر تامین اعتبار پروژه های اقتصادی استان استوار است،گفت: با توجه به بررسی های صورت گرفته از وضعیت واحدهای صنعتی استان توسط صندوق توسعه ملی کشور، مراتب موافقت معاون و عضو هیات عامل این صندوق در رابطه با تخصیص اعتبار در قالب تسهیلات به واحدهای اقتصادی دارای صلاحیت استان اعلام شد.
زیویار افزود: مذاکرات صورت گرفته با معاون و عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی کشور اثربخش بود و انتظار می رود با تزریق اعتبارات صندوق به پروژه‌های استان، تسریع در روند ساخت آنها و در ادامه ایجاد اشتغال و رونق تولید را شاهد باشیم.
 
انتهای پیام/