۵۵ روستای لرستان با تانکر آبرسانی می‌شود/ضرورت صرفه جویی بیشتر در مصرف آب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، گفت: با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف آب، ۵۵ روستای استان با تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش همای سعادت ،حمیدرضا کرم وند اظهار داشت: امسال با توجه به کاهش بارندگی ها و خشکسالی، تعداد ۵۵ روستای استان هم اکنون با تانکر آبرسانی می شود.

وی، افزود: از این تعداد روستا، ۴۳ روستا تحت پوشش سازمان آب و فاضلاب قرار دارند و ۱۲ روستا تحت پوشش نیست البته تلاش می شود تا این روستاها هم آبرسانی شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مصرف آب در استان لرستان، تصریح کرد: ضروری است تا با توجه به شرایط کم آبی و گرمای هوا، مشترکین مصرف آب را مدیریت نمایند و در صورتی که روند مصرف اینگونه ادامه داشته باشد احتمال اعمال محدودیت هایی برای کنترل وجود دارد.

کرم وند با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شش هزار انشعاب غیر مجاز در استان شناسایی شده است، گفت: انشعابات غیر مجاز شناسایی می شوند و تلاش برای تغییر به سمت مجاز کردن آنها در دستور کار است البته متاسفانه در برخی از موارد از این انشعابات برای آبیاری باغات استفاده می شود که سبب می شود تا در مناطق دیگر افت فشار و قطع آب رخ دهد.

وی بیان کرد: با صرفه جویی ۲۰ درصدی مشترکین از آب می توان تابستان را با کمترین مشکل سپری کرد که لازم است مشترکین مدیریت بهینه مصرف را مد نظر قرار دهند.

سفیر افلاک
انتهای پیام/