به مناسبت روز جهانی مخابرات؛

۶۵ پروژه مخابراتی در لرستان بهره برداری شد+تصاویر

۶۵ پروژه مخابراتی به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی به صورت ویدیوکنفرانس در لرستان به بهره برداری رسید.

به گزارش همای سعادت،مراسم افتتاح ۶۵ پروژه مخابراتی با اعتبار یکهزار و ۶۴۲ میلیاردی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان و مدیران کل حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و مدیران ستادی و شهرستانهای تابعه استان برگزار شد.

نبی اله شمسی فر، مدیر مخابرات منطقه لرستان با بیان این مطلب که انتخابات تماما الکترونیکی در لرستان برگ زرینی در کارنامه شرکت مخابرات لرستان بود، گفت:انتخابات کاملا الکترونیکی بسیار کار خطیری بود که با تلاش همکاران شرکت مخابرات لرستان یک انقلاب و حماسه رقم خورد.

وی اظهار داشت: ۹۹ درصد شعب اخذ رأی به صورت آنلاین بود و سرعت در برگزاری بدون اختلال و وقفه برگ زرینی در کارنامه این شرکت ثبت و ضبط کرد.

شمسی فر با اشاره به استمرار اجرای پروژه های مختلف در راستای ارتقا و توسعه خدمات مخابراتی در سطح استان گفت:اهم اقدامات صورت گرفته در سال جاری بیانگر عزم جدی این شرکت برای ارائه خدمات مطلوب تر به مردم است.

مدیر مخابرات منطقه لرستان به اهم برنامه های آتی مخابرات در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود:این پروژه ها شامل اتصال کلیه فرمانداری ها و بخشداری ها به شبکه فیبر نوری و وزارت کشور ،اتصال کلیه نواحی سپاه استان به تعداد ۱۳۰ ناحیه که در فاز اول ۳۰ ناحیه به شبکه فیبر نوری متصل می شوند از جمله این اقدامات‌ است.

وی از اتصال پاسگاه های انتظامی به شبکه فیبر نوری خبر داد و گفت: با همکاری فراجای استان اتصال پاسگاه ها اولویت بندی شده و در حال اجرای این اتصال هستیم.

اجرای شبکه فیبر نوری خانگی از دیگر برنامه هایی بود که مدیر منطقه لرستان به آن اشاره و تصریح کرد: شبکه فیبر نوری خانگی و کسب و کار در بیش از ۱۸ شهر و ۴۱ روستای بالای ۵۰۰ خانوار در حال انجام است.

شمسی فر ادامه داد:بیش از ۱۵۰ پروژه در حوزه تلفن همراه شامل ۹۹ سایت روستایی ،۱۷سایت شهری ،۴دکل و ۳۰پروژه ارتقای تکنولوژی را شرکت مخابرات منطقه لرستان عملیاتی کرده است.

وی افزود:اجرای پروژه های فیبر نوری بین شهری با بیش از ۹۰ کیلومتر ،روستایی با بیش از ۵۰ کیلومتر نیز در حال انجام است.

تکمیل پروژه “نجما”(نهضت جهادی مخابرات ایران)در حوزه اتصال و گسترش فیبر خانگی و کسب و کار در سطح کلیه شهرهای استان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که از جمله آنان می توان به تکمیل و اجرای اتصال کلیه بانک های استان به شبکه فیبر نوری با بیش از ۲۰۰ شعبه نام برد.

پایش تصویری جاده ای با کمک راهداری و پایش شهری با همکاری شهرداری‌ها نیز از دیگر برنامه هایی بود که مدیر منطقه لرستان به آن اشاره کرد و افزود: توسعه دلخواه شرکت مخابرات ایران در لرستان به سرعت در حال انجام است .

بنا به این گزارش، در این مراسم ۶۵ پروژه مخابراتی در حوزه های مختلف شامل توسعه پوشش تلفن همراه و شهری و ارتقا تکنولوژی ، توسعه اتصال منازل و کسب و کارها به شبکه فیبرنوری خانگی در اغلب شهرهای استان تحت عنوان پروژه نجما (نهضت جهادی مخابرات ایران ) در گسترش و توسعه فیبر نوری ، توسعه پورت های باند پهن دیتا ، اجرا و توسعه پروژه فیبر نوری بین شهری در قالب uso و سیستم های انتقال با سرمایه گذاری به میزان ۱۶۴۲ میلیارد ریال صورت گرفته بود، به بهره برداری رسید.

در این مراسم‌ بصورت ویدیو کنفرانس، از سایت تلفن همراه روستای اسبی کوه شهرستان چگنی و اتصال یکی از کسب و کارهای منطقه شیرخوارگاه خرم آباد بهره برداری شد.

انتهای پیام/