تجهیز ۷۳ حلقه چاه به کنتور هوشمند در لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۷۳ حلقه چاه از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون مجهز به کنتور هوشمند شده است.

به گزارش همای سعادت آنلاین، داریوش حسن نژاد اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۲۰حلقه چاه متخلف پلمب و ۲۱ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شده است.

وی افزود: همچنین برق  ۱۰۰ حلقه چاه متخلف بدلیل تغییر کاربری، کشت گیاهان آبدوست و انتقال آب به اراضی غیر قطع شده است.

حسن نژاد ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۷۳ حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز و بیش از ۲۵۰حلقه چاه نیز در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار داشته که در آینده به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۸ جلسه شورای حفاظت آب با هدف مدیریت منابع آب در خشکسالی در تمام شهرستان‌ها با هدف کاهش کشت محصولات آبدوست برگزار شده است، بیان کرد: چاه‌هایی که باید پر شوند، شناسایی شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بیش از ۱۵۰حلقه چاه پر شود.

این مسئول تصریح کرد: کاهش کشت محصولات آب دوست در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته و در لرستان نیز به کلیه بهره‌برداران و کشاورزان و تعاونی‌های آب بران، وقوع پدیده خشکسالی و مدیریت مصرف بهینه ابلاغ شده است.

حسن نژاد با اشاره به دستورالعمل محدودیت کشت برنج در استان‌های غیر ساحلی و مجوز کاشت برنج فقط در استان‌های شمالی، تاکید کرد: آب سرمایه آیندگان و میراث گذشتگان بوده و بر همه آحاد جامعه تکلیف شرعی و قانونی است که با رعایت الگوی کشت و مصرف هوشمندانه از این منبع ارزشمند خدادادی محافظت کنند.

انتهای پیام/