۷ هزار اهدای خون روزانه در کشور انجام می شود

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ایران گفت:هفت هزار اهدای خون روزانه در کشور انجام و جان افراد بسیاری نجات داده می‌شود.

به گزارش همای سعادت،عباداله سالک مقدم،در مراسم افتتاح مرکز فرآوری پایگاه انتقال خون شهید “لشنی” دورود،اظهار کرد:ایران به عنوان کشوری است که از نظر امنیت خون در رده کشورهای با درآمد بالا از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت شناخته می شود.

وی افزود:انتقال خون ایران در بین کشورهای دنیا از نظر نولید فرآورده جزو کشورهای با درآمد بالا محسوب می شود به این معنی که از نظر تامین مالی و بودجه تامین است که این قابلیت را از نظر فناوری و تکنولوژی دارد که بتواند بهترین استاندردها و رعایت شرایط صحیح روندهای خاص را دارا است.

سالک مقدم بیان کرد: کشور ما با تحریم های ظالمانه روبرو است و اجازه نمی دهند که سرعت پیشرفت ما در حد انتظار باشد اما تلاشی که انتقال خون داشته است بر حذف این تحریم ها بوده است،ضمن اینکه اهداکنندگان با حس بشردوستانه از جان خود مایه می گذارند تا بتوانیم با همت و تلاش مضاعف واسط خوبی برای فرآوری خون باشیم.

وی با بیان اینکه هر خون جان سه نفر را نجات می دهد،عنوان کرد:در کشور روزانه هفت هزار اهدای خون داریم و سال گذشته ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار اهدای خون در سطح کشور صورت گرفت که در این راستا در طول یکسال گذشته جان انسان های زیادی نجات یافته است.

معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از نظر اهدای خون در رده های بالای کشورها هستیم و با وجود تحریم ها بسیار ارزشمند و موفقیت آمیز بوده است.

وی با اشاره به اضافه شدن آزمایشات مختلف در سال های اخیر برای امنیت وایمنی خون،بیان کرد:اکنون شبکه انتقال خون در کشور در حال تکمیل است و در این زمینه کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

سالک مقدم با بیان اینکه با اهدای خون فرهنگ سلامت زیستن نیز در مردم شکل می گیرد،عنوان کرد:با افتتاح مرکز فرآوری در دورد مستقیما خون اهدایی فرآوری شده و به مراکز نیازمند خون ارسال می شود،در حالی که سابق بر این به استان یا شهرستان های دارای فرآوری ارسال می شد که برای جان و سلامت بیماران ممکن بود مشکلاتی ایجاد شود.

انتهای پیام/