مدیرکل بیمه سلامت لرستان:

۹۲ بیمار نادر در لرستان تحت درمان قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت:۹۲ بیمار نادر در این استان با همکاری موسسه ملی مرهم و مجمع خیرین سلامت تحت درمان قرار گرفتند.

به گزارش همای سعادت، محسن اسدبیگی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: به منظور حمایت از بیماران و افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان با انعقاد تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) تعداد ۱۰۰ بیمار سرطانی تحت درمان قرار گرفتند و ۵۰ بیمار نیز جهت دریافت مساعدت و کمک‌های درمانی با هزینه ۶۰۰ میلیون ریال به خیران معرفی شدند.

وی اظهار داشت: همچنین این افراد جهت دریافت تسهیلات درمانی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک معرفی شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه سال گذشته تعداد بیماران نادر صعب العلاج استان ۲۷ هزار نفر بود که با افزایش یک هزار و ۳۱۲ نفری امسال به ۲۸ هزار و ۳۱۲ نفر رسیده اند ؛ یادآور شد: با اجرای طرح صندوق بیماران خاص ۵۰۰ میلیارد ریال جهت خدمات سرپایی و بستری هزینه شده است.

اسدبیگی همچنین به تعداد زوج های نابارور استان اشاره کرد و ادامه داد: پارسال این زوج ها در لرستان یک هزارو و ۴۴۰ نفر بودند ولی اکنون یک هزار و ۵۴۶ زوج نابارور در این استان نشان دار هستند و از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.

وی عنوان کرد: تاکنون بیش از ۵۵ میلیارد ریال هزینه جهت خدمات سرپایی، دارو، آزمایش و تصویربرداری این بیماران پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به اینکه تعداد مراجعین سرپایی به مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت طی سال گذشته هفت میلیون نفر بوده است؛ ادامه داد: تعداد پرونده های بستری در سال گذشته ۱۶۸ هزار مورد و تعداد بازدید ها از مراکز درمانی و موسسات طرف قرارداد این سازمان از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰۷ مورد بوده است.

اسدبیگی گفت:از جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری لرستان حدود ۶۵ درصد تحت پوشش این بیمه قرار دارد که از این تعداد ۹۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر بصورت رایگان تحت پوشش هستند.

وی افزود: ۱۱۸ مرکز جامع سلامت روستایی، سه مرکز جامع سلامت شهری و روستایی، ۳۸ مرکز جامع سلامت شهری و ۱۲۰ پزشک خانواده شهری در این استان طرف قرار بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با اشاره به طرح نسخه نویسی الکترونیک بیمه سلامت گفت: ۱۲ هزار میلیارد ریال در قالب یک هزار و ۱۵۲ موسسه طرف قرارداد از سال ۹۸ تاکنون بابت طرح نسخه نویسی الکترونیک در این استان هزینه شده است.

اسدبیگی با اشاره به همکاری خوب جامعه پزشکی افزود: از سال ۹۸ با اجرای این طرح در استان تاکنون بالغ بر ۱۴ میلیون بار مراجعه، به صورت الکترونیکی نسخه نویسی و نسخه پیچی شده که از این تعداد بیش از هفت میلیون نسخه نویسی الکترونیک توسط پزشکان و بیش از هفت میلیون نسخه پیچی توسط موسسات صورت گرفته است.

وی بیان کرد: طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک از سال ۹۸ در سطح کشور اجرایی شده که امروزه با همکاری جامعه پزشکی استان شاهد تحقق ۱۰۰ درصدی آن در سطح استان هستیم و یکی از طرح‌های موفق و بزرگ در سازمان بیمه سلامت ایران می باشد.

انتهای پیام/