بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان پروژه راهداری در کشور به بهره‌برداری رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه راهداری در کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا داریوش امانی روز پنج‌شنبه در حاشیه افتتاح پل شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بابازید پل‌دختر در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: عمده‌ترین این پروژه‌ها که امروز در کشور به بهره‌برداری رسید در استان لرستان و مربوط به پل ها و ابنیه‌های محور پلدختر – خرم آباد می‌باشد.

وی افزود:امروز با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدیو کنفرانس پروژه‌های حوزه راهداری در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به طور کلی میزان اعتبار پروژه‌های حوزه راهداری که امروز در کشور به بهره‌برداری رسید پنج هزار میلیارد تومان و شامل هزار کیلومتر راه روستایی، به‌سازی روکش آسفالت پل ها و ابنیه‌ها به ویژه پروژه‌های تخریب شده از سیل سال ۱۳۹۸ است.

وی به نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای اشاره کرد و افزود: نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای که در سه نقطه از کشور آغاز شده بر اساس ماده ۱۲ قانون حمایت از تولید پنج هزار دستگاه وسیله نقلیه طی چند سال گذشته در کشور نوسازی شده است.

امانی یادآور شد در راستای به‌سازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای یک‌هزار و ۶۴۲ دستگاه با برندهای معتبر و زیر سه سال کار کرده وارد کشور شدند که ۵۰۰ دستگاه آن آماده شماره‌گذاری می‌باشد.

وی افزود: اعتبارات مربوط به نوسازی ناوگان جاده‌ای کشور مربوط به سازمان راه:داری بر اساس بند ت ماده ۳۰ احکام دائمی و سپرده گذاری بانک‌ها می‌باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای گفت‌: این سازمان برای نوسازی پنج هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین با یکی از کارخانجات داخلی قرارداد دارد و همچنین یک قرارداد یک‌هزار دستگاه نیز بسته که امروز افتتاح شد.

وی به پروژه‌های سیل سال ۹۸اشاره کرد و افزود: مقداری از این پروژه‌ها در حال اجراست و بازسازی بخشی از آن باقی مانده که منتظر دریافت اعتبار برای بازسازی بخشی از پل‌ها و ابنیه ها در این زمینه هستیم در این راستا مکاتباتی اسلامی وزیر راه و شهرسازی با نوبخت معاون رئیس جمهور انجام داده که پاسخ خوبی به این نامه داده شده و قرار است تامین اعتبار شود بر این اساس و اوایل سال ۱۴۰۱ پرونده پل‌های تخریب شده است سیل در لرستان بسته می شود.

انتهای پیام/