۹۰۰ هزار تن آسفالت ریزی برای آزادراه خرم‌آباد – بروجرد انجام شد

مدیر پروژه آزادراه اراک – خرم‌آباد گفت: ۹۰۰ هزار تن آسفالت ریزی برای سه قطعه این آزادراه در محدوده استان لرستان انجام شده است.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا، “محمد شاهوردی” روز یکشنبه در بازدید خبرنگاران از طرح آزادراه خرم آباد – بروجرد افزود: این مسیر در در امتداد کریدور آزادراهی شمال به جنوب است و بندر انزلی را به بندر بوشهر و بندر امام (ره) وصل می کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح فردا دوشنبه بهره برداری می شود، ادامه داد: طول سه قطعه ساخته شده در لرستان ۶۸ کیلومتر است که چهار تونل در باند (خط) رفت و برگشت به طول ۷.۵ کیلومتر، ۱۵ دهنه پل بزرگ به طول ۴۷۸ متر و ۲۰۲ پل کوچک به طول ۵۷۰ متر و ۱۱ پارکینگ دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا ۱۷ میلیون مترمکعب خاکبرداری، ۶۰۵ میلیون متر مکعب خاکریزی ، حدود ۵۷۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۹۰۰ هزار تن آسفالت ریزی شده است.

شاهوردی با بیان اینکه اولین و طویل ترین تونل آزادراهی سه خطه کشور در این مسیر احداث شده است افزود: قطعات ساخته شده در لرستان از محدوده “دهکرد” تا خرم آباد موجب کاهش ۳۲ کیلومتری مسافت خرم آباد – بروجرد می شود و در کل مسیر اراک – خرم آباد نیز زمان سفر را ۴۵ دقیقه کاهش می دهد.

وی تصریح کرد: علاوه بر ایمنی بالا در مسیر جدید، از این پس تردد در سه گردنه سخت جاده خرم آباد – بروجرد به ویژه در فصول سرد سال کمتر خواهد شد و تاکنون حدود ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای این طرح و ساخت سه قطعه آزادراهی در لرستان هزینه شده که ارزش روز آن پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

گفتنی است این طرح با مشارکت ۴۰ درصدی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) و ۶۰ درصدی دولت اجرا شده و قطعه یک آن در استان مرکزی قرار دارد که تاکنون احداث نشده است.

عکس ؛یاراحمدی

انتهای پیام/