گوشت مرغ در استان به اندازه کافی تولید می شود / توزیع پیامکی مرغ، مانع سوداگری سودجویان است

جعفر پور، از تولید ۸۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تا پایان سال جاری خبر داد و با اشاره به راه اندازی سامانه کابوک برای توزیع مرغ گفت: این سامانه مانع سوداگری سودجویان است.

محمدعلی جعفرپور، مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی در گفت و گو اختصاصی با همای سعادت آنلاین، از ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی از ابتدای امسال تا کنون خبر داد و اظهار داشت: این تعداد جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۳ درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه سالانه، ۴۲ تا ۴۳ میلیون قطعه جوجه ریزی در استان صورت می گیرد،افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ در استان تولید شود که از این مقدار، ۶۰ هزار تن، نیاز استان و ۲۰ هزار تن مازاد بر نیاز است.

جعفر پور گفت: در ماههای گرم سال، تنش گرمایی باعث عدم وزن گیری مناسب و تا حدودی افزایش تلفات در واحدهای مرغ گوشتی می شود که با تعدیل و خنک شدن هوا، تولید گوشت مرغ افزایش خواهد یافت.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: در سطح استان، ۱۰ کشتارگاه وجود دارد و روزانه بین ۱۳۰ تا ۱۷۰ تن مرغ کشتار می شود.

وی با اشاره به اینکه استان های هم جوار، کمتر گوشت مرغ تولید می کنند ولی لرستان در تولید این کالا از استان های معین کشور است اذعان داشت: ۳۰ درصد مرغ تولیدی استان به طرق مختلف به صورت مرغ زنده، بعد از کشتار و حتی به صورت قاچاق، از استان خارج می شود ولی در حال حاضر، مشکلی برای تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد به طوری که خرداد ماه سال جاری هم برای ایجاد تعادل در بازار کشور، هزار تن گوشت مرغ به استان های هم جوار از جمله خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و… ارسال شده است.

جعفر پور به راه اندازی سامانه کابوک برای توزیع مرغ نیز گریزی زد و اذعان داشت: مهمترین هدف این سامانه جلوگیری از سوداگری کالای مصرفی مرغ و توزیع آن با قیمت مصوب به مصرف کنندگان نهایی است.

مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: امروزه سیستم های خریداری به سمت دیجیتال شدن پیش می روند و افرادی که از روند توزیع مرغ از طریق سامانه کابوک اعتراض دارند، سودجویانی هستند که با راه اندازی این سامانه، منافع شان به خطر افتاده است.

مصاحبه : فاطمه شاه کرمی

انتهای پیام/