نمایندگان لرستان نظاره گر فقر و محرومیت تاریخی مردم نباشند/قصور مسئولین اجرائی قابل پذیرش نیست

محمدی فر با تاکید بر اینکه نمایندگان لرستان نباید نظاره گر ادامه فقر و محرومیت تاریخی مردم استان،باشند،گفت:هر گونه قصور از طرف مسئولین اجرایی و نمایندگان لرستان از نظر مردم قابل پذیرش نیست و باید پاسخگو باشند.

علی محمدی فر، اقتصاددان لرستانی، در گفت وگو با خبرنگار همای سعادت،اظهار داشت: لرستان به گواه آمارهای رسمی ، بخاطر فقر ، بیکاری و هاجرت بی رویه ناشی از فقر و محرومیت ، فلاکت زده ترین استان کشور است.

وی افزود: وضع موجود در این استان، حاصل تعطیلی صنایع ، سوء تدبیر مدیران اجرایی و سستی نمایندگان در ادوار گذشته بوده است و عبور از وضع موجود نیازمند عملگرایی مدیران اجرایی و نظارت عملیاتی نمایندگان است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لرستان گفت: مسئولین اجرایی و نمایندگان لرستان بدانند مردم از گفتار درمانی و بازی کردن با الفاظ خسته شده اند و نیازمند کمک فوری هستند، جوانان فارغ التحصیل کار میخواهند، کشاورزان برای کشاورزی آب میخواهند و کارمندان ،فرهنگیان ،کارگران و بازنشستگان حقوق متناسب با تورم حاکم بر کشور می خواهند.

محمدی فر افزود: تولید کنندگان مواد اولیه، ملزومات مورد نیاز برای تولید میخواهند و عموم مردم که چند سالی است سفره هایشان کوچک شده است، بهبود معیشت و ثبات قیمت ها را میخواهند.

این کارشناس ارشد اقتصادی متذکر شد: مسئله حق آبه لرستان و احداث سد معشوره و سد بختیاری، مطالبه اصلی مردم لرستان و زمینه ساز رونق کشاورزی، دامپروری و ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت بی رویه جوانان و توسعه اقتصادی در این استان است و هر گونه قصور از طرف مسئولین اجرایی و نمایندگان لرستان از نظر مردم قابل پذیرش نیست و باید پاسخگو باشند.

این اقتصاددان کارآفرین بیان کرد: این نکته درست است که نمایندگان مجلس نباید در انتصاب مدیران اجرایی دخالت کنند، اما شان نظارتی نمایندگان حکم می کند که اگر مدیران اجرایی منصوب شده از طرف دولت به هر دلیل ضعیف عمل کنند و کارها را آنگونه که باید پی گیری کنند، پی گیری نکنند و چاره ساز نباشند(به عنوان مثال فرماندار بیکار ترین شهر فلاکت زده ترین استان کشور مطابق اداره ارزیابی استانداری ضعیف ترین فرماندار استان باشد و نماینده آن شهر سکوت اختیار کند! و…) ، باید مطابق اختیارات قانونی نمایندگان، وزیر مربوطه را احضار و در نهایت اگر تغییر رویه ندادند استیضاح کنند.

محمدی فر اضافه کرد: قرار نیست نمایندگان لرستان نظاره گر ادامه فقر و محرومیت تاریخی مردم لرستان باشند،این، از نظر مردم فهیم و آگاه لرستان هرگونه اهمال و تسامح نمایندگان مجلس، قصور محسوب می شود، از نگاه آنها پنهان نیست و در انتخاب های آینده ملاک انتخاب آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: مردم اصیل، ولایتمدار، انقلابی، شهیدپرور و آگاه لرستان همواره در تاریخ انقلاب یار و یاور انقلاب و رهبری بوده و هستند ولی متاسفانه، این مردم شریف از کاروان توسعه اقتصادی کشور به هر دلیل، جا مانده اند و توقع آنها از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور، که ما او را بعنوان سید محرومان و مستضعفان می شناسیم این است که فقر و محرومیت را از چهره لرستان با ایجاد زیرساخت های اقتصادی و عمرانی و احداث سد های استراتژیک معشوره و بختیاری و راه اندازی کارخانجات تعطیل شده بزدایند و فرمان رهبر انقلاب را که فرمودند “حرف بس است ، عمل کنید” عملیاتی و اجرایی کنند.

انتهای پیام/