درخشش هنرمند لرستانی در هفتمین جشنواره ملی جایزه فیروزه

  در آئین اختتامیه هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه ، “بهاره رحمتی ” هنرمند لرستانی و مؤسس آموزشگاه هنری «اردیبهشت» خرم‌آباد، رتبه دوم بخش هدایای فرهنگی را از آن خود کرد.

به گزارش همای سعادت آنلاین، آئین اختتامیه هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه با حضور‌محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین و مسئولین وزارتی، جمعی از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و برگزیدگان این رویداد ملی در محل تالار سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این رویداد آثار برگزیدگان استانی در مرحله نهایی ارزیابی و در چهار رشته اسباب‌بازی (۸۵ اثر)، عروسک (۳۰۰ اثر)، نوشت‌افزار ایرانی اسلامی (۱۳۴ اثر) و هدایای فرهنگی (۱۴۵۴ اثر) مورد داوری قرار گرفتند که بر این اساس در بخش هدایای فرهنگی، بهاره رحمتی از استان لرستان و شهر خرم‌آباد حائز رتبه دوم کشوری شد.

این بانوی هنرمند متولد ۱۳۶۴ در شهر خرم‌آباد، دارای مدرک کارشناس گرافیک و مؤسس آموزشگاه هنری اردیبهشت با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین مربی هنر در مدارس خرم‌آباد است. وی فعالیت هنری خود را در سال ۱۳۹۰ با کار بر روی دست‌ساخته‌ها و به تعبیر خویش، دل‌ساخته‌های اردیبهشتی و احجامی مانند سنگ‌های صیقلی، بلوط، انار، سفال و چوب آغاز کرد.

گفتنی است بهاره رحمتی در اولین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی استان لرستان که همزمان با هفتمین دوره جایزه ملی فیروزه برگزار شد، در بین ۱۵۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره استانی رتبه دوم بخش هدایای فرهنگی را در مرحله استانی نیز کسب کرده بود.

انتهای پیام/