جهاد تبیین،مهمترین محور برنامه های سازمان تبلیغات/ سونامی تبیینِ تبیین در راه است

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به بیان مکرر جهاد تبیین توسط رهبر معظم انقلاب از دهه ۶۰ تا کنون، روایت جهاد تبیین را از مهمترین اهداف سازمان تبلیغات عنوان کرد و از رسانه ها خواست که آنها هم روایتگر خوبی برای این امر باشند چرا که سونامی تبیین تبیین در راه است.

به گزارش اختصاصی همای سعادت آنلاین، حجت الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، به بیان آثار و برکات ماه مبارک رمضان پرداخت و با اشاره به اینکه یک طرف جهاد تبیین مبلغان هستند و طرف دیگر رسانه ها، روایت جهاد تبیین را از مهمترین اهداف این سازمان عنوان کرد و از خبرنگاران خواست که آنها هم روایتگر خوبی برای این امر باشند.

وی با اشاره به بیان مکرر جهاد تبیین توسط رهبر معظم انقلاب از دهه ۶۰ تا کنون گفت: بر همین اساس ایشان به سه نکته مهم منطق حکمرانی جمهوری اسلامی، تبیین چهره های حق و باطل و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره فرموده اند.

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: به نظر می رسد بیانیه گام دوم انقلاب به خوبی اجرا نشده است و به همین دلیل است که ایشان مطلب دیگری را تحت عنوان جهاد تبیین مطرح و همانطور که ایشان فرمودند که اگر ما روایت نکنیم، دشمن روایت می کند لذا امیدواریم که با همکاری رسانه ها بتوانیم این امر مهم را در استان آن انجام دهیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه به بیان برنامه های این سازمان پرداخت و مهمترین محور برنامه‌های امسال را جهاد تبیین عنوان کرد.

وی به ۸۵ کلان برنامه ی این سازمان اشاره کرد و با بیان اینکه در استان نیاز به چند رویداد ویژه فرهنگی داریم گفت: امسال حداقل، ۳ رویداد خاص کلان را انجام خواهیم داد.

او در بخش دیگری، به برنامه های سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه، مساجد را با حفظ پروتکل های بهداشتی، برای اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات تفسیر قرآن و دیگر برنامه های اخلاقی به روی مردم باز کرده ایم.

قدرتی از اعزام ۸۶۶ مُبلغ تاکنون در سراسر استان خبر داد و گفت: ۱۶۰ نفر مبلغ غیر بومی و ۶۹۶ مبلغ بومی خواهر و برادر به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.

مدیرکل سازمان تبلیغات به برگزاری پویش های مختلف در ماه رمضان اشاره و اظهار کرد: پویش افطاری ساده همراه با مسابقات، پویش بهترین دعای روز، پویش برآورده شدن آرزوهای کوچکِ بزرگ برای کودکان بی سرپرست و مناطق محروم، با همکاری خیران و آبشار عاطفه ها، از جمله این پویش ها است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این ماه همچنین، پویش امام شناسی امام حسن مجتبی (ع)، پویش بچه های قرآنی ویژه دانش آموزان در شبکه شاد نیز برگزار خواهد شد.

قدرتی به برگزاری برنامه های مختلف برای کارکنان ادارات استان نیز اشاره و بیان کرد: برنامه ضیافت قرآنی با محوریت اخلاق اداری و با حضور حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان، برای حدود ۲۴ اداره، برگزاری جشنواره فرهنگی و برگزاری جام ورزشی رمضان برای کارکنان ادارات و خانواده های آنها، از جمله این برنامه ها است.

وی، تاسیس ۱۱۴ جلسه خانگی قرآن با محوریت خانواده های معظم شهدا و خانواده های فرهنگی که بعد از ماه رمضان هم ادامه خواهد داشت، برگزاری مراسم شبانه مناجات خوانی که با استقبال خوب مردم مواجه شده است، برگزاری مراسم جشن روزه اولی ها با همکاری ادارات مختلف از جمله آموزش و پرورش، سپاه و شهرداری و برنامه ویژه در خرم آباد با سخنرانی حجت الاسلام شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر را از دیگر برنامه ها عنوان کرد.

برگزاری ایستگاه سلامت معنوی در میادین ۲۲ بهمن، امام حسین (ع) و شهدای خرم آباد با حضور مبلغان و پخش سرود و تواشیح و همچنین افطار ساده توسط خیران، تولید محتوا با موضوعات فواید روزه ، مهدویت و انتظار و…، پویش رجزخوانی در روز قدس در میادین شهر، از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان بود که مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی از آنها نام برد.

وی، شعار محوری این سازمان در این ماه را، «به نام خدا» و با هشتگ «شعار امید» عنوان کرد.

خبر: فاطمه شاه کرمی

انتهای پیام/