سگ‌های بلاصاحب در سطح خیابان های لرستان باید جمع‌آوری شوند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سگ‌های بلاصاحب در سطح خیابان های استان باید ساماندهی و جمع‌آوری شوند.

به گزارش همای سعادت،مریم کوشکی،در کمیته تخصصی طبقه بندی مرگ ناشی از هاری انسانی،اظهار داشت:در حوزه ارائه آموزش‌ها باید به صورت جدی وارد عمل شویم.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای ارائه آموزش‌های بهداشتی،افزود:بهترین نوع آموزش، آموزش چهره به چهره است که باید در دستور کار قرارگیرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در رابطه با بیماری هاری عنوان کرد:بیماری هاری علاوه بر سگ‌ها می‌تواند از طریق حیواناتی مانند گربه و روباه که به این بیماری مبتلا هستند،منتقل شود.

وی بیان کرد:این بیماری از طریق خراش کوچک هم قابل انتقال است، بنابراین در صورت مواجه شدن با حمله حیوانات بلافاصله باید به بیمار ستان و یا نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرد و واکسن دریافت کرد.

کوشکی با تاکید بر جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از سطح خیابان‌ها، تصریح کرد:ساماندهی سگ‌های بلاصاحب باید با جدیت صورت بگیرد،دستگاه‌های اجرایی مرتبط موظف به همکاری در این زمینه هستند و نباید به سادگی از این برنامه عبور کنند.

وی افزود:همچنین سگ‌های دارای صاحب نیز باید علاوه بر واکسیناسیون، قلاده‌گذاری و شناسنامه‌دار شوند تا خطری متوجه افراد نباشد.

انتهای پیام/