واگذاری مجتمع کشت و صنعت از نمونه‌های موفق خصوصی‌سازی در کشور است

رئیس قوه قضاییه، گفت: واگذاری کشت و صنعت خرم‌آباد نمونه خصوصی‌سازی خوب در کشور است.

به گزارش همای سعادت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی روز سه‌شنبه در جریان سفر به لرستان از مجموعه ۲ هزار هکتاری کشت و صنعت خرم‌آباد بازدید کرد.

ویدر این بازدید اظهار داشت: مجموعه کشت و صنعت لرستان که در یک دوره واگذاری ناموفق در جریان خصوصی‌سازی به حالت تعطیل درآمده بود و بخشی از زیرساخت‌های این مجموعه ویرانه شده بود، در یک واگذاری مجدد، احیا شده و اکنون به یکی از نمونه‌های موفق خصوصی‌سازی در کشور مبدل شده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ظرفیت‌های استان لرستان در حوزه کشاورزی، بیان داشت:استان لرستان یک استان کشاورزی است که همه پیش‌نیازها را برای تبدیل شدن به قطب کشاورزی کشور دارا می‌باشد و مجتمع کشت و صنعت فجر صفا این را اثبات کرده است که می‌توان با کار و تلاش در این حوزه، هم به تولید محصولات کشاورزی در کشور کمک کرد و هم زمینه اشتغال هزاران نفر را فراهم آورد.

آیت الله رئیسی در بخشی از سخنان خود گفت: مسئولان باید اقدامات خوب انجام شده در این مجتمع را به خوبی به مردم اطلاع‌رسانی کنند و رسانه‌ها و مردم منطقه نیز می‌بایست دست به دست هم بدهند و تلاش کنند که این نمونه موفق در حوزه کشاورزی و دامداری تقویت شود تا به ظرفیت نهایی خود در تولید و اشتغال دست یابد.

رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ظرفیت عظیم کشور و استان لرستان در حوزه تولید گیاهان دارویی بیان داشت: امروز کارشناسان معتقدند که سرمایه‌گذاری در زمینه کشت و تولید گیاهان دارویی می‌تواند چند برابر فروش نفت برای کشور درآمد داشته باشد و البته باید توجه داشت که مردم استان لرستان که یکی از استان‌های پر آب کشور است، نباید دغدغه آب داشته باشند و حتماً باید این مسئله مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد تا نگرانی کشاورزان و مردم این استان نیز مرتفع شود.

گفتنی است ،در جریان این بازدید، مسئولان مجموعه کشت و صنعت، ضمن توضیح درباره بخش‌های مختلف دامداری و کشاورزی کشت و صنعت خرم‌آباد از برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه و روند بکار گیری شیوه‌های دانش‌بنیان در اداره این واحد کشاورزی گزارشی ارائه کردند.

مجتمع کشت و صنعت استان لرستان، یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولیدی، تحقیقاتی کشور و منطقه در زمینه‌های مختلف کشاورزی و دامداری است که امروز به عنوان بزرگترین مزرعه گردشگری ایران، آمادگی میزبانی از گردشگران داخلی و خارجی را دارد.

ایرنا
انتهای پیام/