سخنگوی دولت؛

تروریسم رسانه ای روی موج تخریب و نا امیدی ملت/«امیدآفرینی» شاه کلید حل مشکلات است

سخنگوی دولت گفت:تروریسم رسانه ای دشمن روی موج ناامیدی و تخریب جوانان و مردم حرکت می کند تا مسیر پیشرفت کشور به بن بست برسد.

به گزارش همای سعادت، علی آذری جهرمی در اختتامیه جشنواره رسانه ای امید که در سالن اقشار سازمان بسیج برگزار شد،اظهار داشت:مدافعان و جهادگران تبیین در برابر جنگ نرم و جنگ شناختی دشمن ایستادند که خط مقدم این نبرد رسانه ها و اهل قلم هستند.

وی عنوان کرد:اگر نظامی ها از شرف، ناموس و خاک کشور دفاع می کنند در جهاد تبیین و جنگ نرم رسانه ها و اهالی قلم باید دست به دست هم بدهیم یک سنگر واحد در برابر آتش پرحجم دشمن داشته باشیم.

جهرمی افزود:ادبیات لازم برای جنگ نرم هنوز تولید نشده است، رمان و کتاب درباره دفاع مقدس بسیار نوشتند، هرچقدر آثار فاخر فرهنگی دفاع مقدس تولید شود کم است اما تحلیلگران جهاد تبیین کجا به این موضوع پرداخته اند؟ افسران جنگ نرم برای دفاع از منافع ملی مورد هجمه و آسیب قرار دارند و در جنگ شناختی باید الگوی دفاع مقدس استفاده کرد.

وی گفت:تروریسم رسانه ای بسیاری از مدافعان و رزمندگان جهاد تبیین را مورد هدف قرارداده و اصلی ترین ابزار در جنگ شناختی ایجاد یاس و سردرگمی برای مردم با ابزار رسانه است تا آنچه در اذهان مردم است با راهبردهای رهبری جامعه دچار تناقض کند.

سخنگوی دولت گفت:ایجاد ابهام، یاس، سردرگمی و شکاف بین جامعه و سیاه نمایی از مهمترین اهداف جنگ شناختی دشمن است، امید آفرینی کلید اساسی حل همه مشکلات است که جایگاه امید در پیشبرد کشور در حوزه های نظامی و فناوری به وضوح لمس می شود.

جهرمی تشریح کرد: با روحیه ما می توانیم امروز اقتدار دفاعی کشور تا ۲ هزار کیلومتر فراتر از مرزها توسعه یافته است،اگر با نگاهی مأیوسانه به موضوعات نگاه می کردیم هیچ گاه به نقطه بازدارندگی نمی رسیدیم و در بیانیه گام دوم، رهبر معظم انقلاب خواستند امید را در کشور جاری و با سرعت بیشتری این امیدآفرینی را جاری سازیم.

جهرمی افزود:راهبرد ما می توانیم را باید بازیابی کنیم که در گام اول انقلاب دستاوردهای خوبی داشتیم از جمله در فناوری فضایی، هسته ای، پرتاب ۱۲ ماهواره در سال های اخیر، زیر ساخت های آب، برق، انرژی قابل مقایسه با گذشته نیست.

سخنگوی دولت تشریح کرد:به استناد منابع بین المللی سرعت پیشرفت در ایران مثبت بوده و رهبر انقلاب و مدیران انقلابی با دیگر کشورها اصلا قابل مقایسه نیستند و دوست و دشمن به این موضوع معترف هستند. در عرصه بین المللی و غزه دادگاه بین المللی لاهه به دنبال محکومیت رژیم صهیونیستی است لذا ۱۲ سناتور آمریکایی نامه تهدیدآمیز برای دفاع از اسراییل به دادگاه بین المللی می فرستند که موفقیت جبهه مقاومت و دست برتر ایران در منطقه را نشان می دهد. توجه به نقطه ضعف کشور یعنی باید برای رفع نقص ایجاد روحیه کرد و امید آفرینی را با ابزار رسانه ایجاد کرد.

انتهای پیام/