آزاد سازی ۲۵۰۰ متر مربع از اراضی حریم رودخانه «نیاز» دلفان

رئیس منابع آب شهرستان دلفان از آزادسازی دو هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی رودخانه سراب «نیاز» در این شهرستان خبر داد.

به گزارش همای سعادت به نقل از روابط عمومی ،عبدالحسین عزیزی امروز شنبه در جمع خبرنگاران از آزادسازی دو هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی رودخانه سراب «نیاز» شهرستان دلفان خبر داد.

وی با تاکید بر ضرورت اهتمام جدی برای پیشگیری از تصرف حریم رودخانه‌ها،افزود:در راستای انجام وظیفه حاکمیتی و به منظور حفاظت، نگهداری و جلوگیری از دخل و تصرف غیرمجاز بستر و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها آزادسازی در رودخانه «سراب» نیاز انجام شد.

رئیس منابع آب شهرستان دلفان با اشاره به میزان آزادسازی‌های انجام شده در محدوده رودخانه‌های شهرستان دلفان، تصریح کرد: دخل و تصرف در مسیل رودخانه‌های این شهرستان به منظور هرگونه بهره‌برداری اعم از ساخت و ساز و توسعه کشاورزی ممنوع بوده و این امر به طور صریح در قانون جرم تلقی شده است.

عزیزی، گفت: دست‌اندازی به بستر و حریم رودخانه‌ها در حالی انجام می‌شود که طبق تبصره ۳ ماده ۲ فصل اول قانون توزیع عادلانه آب ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه‌ها و انهار طبیعی و کانال‌های عمومی و مسیل‌ها و مرداب و برکه‌های طبیعی و همچنین در حریم قانونی سواحل دریاها و دریاچه‌ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع بوده مگر با اجازه وزارت نیرو باشد.

وی، بیان داشت: در ماده ۱۳ این قانون نیز آمده که هر نوع تصرف در بستر و حریم منوط به موافقت کتبی و قبلی وزارت نیرو است و متخلفان از این ماده طبق مقررات موضوعه تعقیب و مجازات خواهند شد.

انتهای پیام /