رعایت پروتکل‌های مقابله با کرونا در قالب امر به معروف تبیین شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان،گفت: پایبندی به پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی باید در قالب امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نهادینه شود.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا ،احمد حسین فتایی در نشست شورای امربه ‌معروف و نهی از منکر،اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات جامعه که نیازمند پیاده‌سازی شاخصه‌های امر به ‌معروف و نهی از منکر می‌باشد، شیوع و گسترش کرونا است که راه های پیشگیری از ابتلا به آن باید در این قالب تبیین شود.

وی با اشاره به لزوم توجه ویژه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به شاخصه‌های اخلاق فردی و حرفه‌ای، افزود: بسیاری از مصادیق تاکید شده دین اسلام در قالب امر به‌ معروف و نهی از منکر، از اصول اساسی و مترقی مدیریت کشورهای توسعه‌ یافته است.

فتایی بر لزوم تقویت و تبیین مصادیق این فریضه دینی در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: پایبندی به قواعد و قوانین فرهنگ کار یکی از مهم‌ترین مصادیق موکد دین مبین اسلام است که در کشورهایی مانند ژاپن و آلمان نهادینه ‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ،تصریح کرد: ما نیز باید این شاخصه فرهنگی و مصداق امر به‌ معروف و نهی از منکر را در قالب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، بیش ‌از پیش تقویت و تبیین کنیم.

در پایان این جلسه با اهداء لوح از فعالیت‌های ثمربخش فرشته بیرانوند، کارشناس حوزه بانوان و عفاف و حجاب اداره کل به‌پاس کسب رتبه‌ی برتر استان در این حوزه، تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/