اعطای نشان «حبیب» به پیرغلام حسینی در خرم‌آباد

نشان «حبیب» به پیر غلام و مداح خرم‌آبادی حاج «نقی نادری نژاد» اهدا شد.

به گزارش همای سعادت،در سومین جلسه آیین مقام مجنون و اهدای نشان حبیب که ۱۶ تیرماه با حضور حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام محمد علی‌نیا، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در شهر خرم‌آباد برگزار شد؛ از مقام رفیع پیرغلام حسینی «نقی نادری نژاد» تجلیل شد.

این مراسم از سوی نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان لرستان برگزار شد که نوراله دریکوند، مسئول تشکل‌های دینی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان، علی حاتمیان و بهرام رضایی از پیرغلامان و مداحان پیشکسوت، رضا موسیوند، مداح هیئت درب‌دلاکان و جمعی از پیرغلامان حسینی و نمایندگان ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و کانون‌های خدمت رضوی، مسلم رضایی‌پور، نماینده بنیاد دِعبِلِ خُزاعی، یوسفیان و میرزایی‌نیا معاونت‌های خدمات، توسعه و پشتیبانی و روابط عمومی بنیاد دِعبلِ خُزاعی استان لرستان نیز حضور داشتند.

در این جلسه که به پاس سال‌ها ارادت و خدمت پیرغلام اباعبدالله‌ الحسین(ع) نقی نادری‌نژاد در منزل وی برگزار شد، پس از اجرای چاووشی‌خوانی آغاز ماه محرم و مداحی و ذکر توسل با نوای رضا موسیوند و علی حاتمیان، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در سخنانی از مقام این خادم سیدالشهدا تقدیر کرد و با اشاره به اینکه نقی نادری‌نژاد در این دوران بیماری فقط ذکر یاابوالفضل(ع) را بر لب دارد، این عمل وی را، نشانه سال‌ها ارادت و نوکری خالصانه به محضر قمر بنی‌هاشم ابوالفضل‌العباس(ع) دانست.

در این جلسه عیادت و تکریم مقام مجنون، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان لرستان با اهدای لوح مزین به امضای حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نشان حبیب، ویژه پیرغلامان حسینی(ع) و حمایل خادمی اباعبدالله‌الحسین(ع) از مقام نقی نادری‌نژاد تجلیل کرد.

نقی نادری‌نژاد، پیرغلام اباعبدالله‌الحسین(ع) متولد ۱۳۲۳ محله کهن درب‌دلاکان خرم‌آباد از دوران کودکی وارد هیئت عزاداری درب‌دلاکان شده و توفیق بیش از ۸۰ سال خادمی سیدالشهدا(ع) در هیئت درب‌دلاکان را دارد.

وی برپایی جایگاه عزاداری میدان سه‌سیک در محله درب‌دلاکان خرم‌آباد، آماده‌سازی و چهل چراغ‌گیری در جلوی دسته عزاداری، طبخ حلیم برای صبح روز عاشورای عزاداران و چایی‌ریزی هیئت را بر عهده داشته و در مسیر برپایی و اقامه عزای سیدالشهدا از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

پیرغلام نقی نادری‌نژاد توفیق حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس در مناطق غرب کشور را دارد؛ وی در سال‌های اخیر با اینکه در بستر بیماری است لکن مدام ذکر یاابوالفضل(ع) بر زبانش جاری است و طبق سنوات گذشته، در آستانه ماه محرم، منزلش رنگ و بوی برپایی مجلس روضه را به خود گرفته است.

خدمتگزاری جایگاه عزاداری میدان سه‌سیک، سینه به سینه در خانواده نقی نادری‌نژاد در جریان بوده و هم‌اینک فرزندان وی راه پدر را در پیش گرفته‌اند.

انتهای پیام/