مشارکت فعال بانک سپه در راه اندازی واحدهای بزرگ اقتصادی در استان

مدیر شعب بانک سپه منطقه لرستان ،در نشست با خبرنگاران که به مناسبت آغاز نود و هفتمین سال تاسیس بانک سپه صورت گرفت، به تشریح توانمندی ها و وضعیت اقتصادی استان پرداخت.

به گزارش همای سعادت ،مسعود حاتموند با بیان اینکه لرستان با تولید سالانه حدود ۳ میلیون تن انواع محصولات زراعی ،باغی ،دامی و شیلات ، وجود بیش از ۶ میلیون واحد دامی، ۸۰۰ هزارهکتار اراضی قابل کشت و ۲۳دشت مرغوب و حاصلخیز یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری در کشور است، گفت : در زمینه تولید آبزیان به ویژه ماهیان سرد آبی با تولید سالانه حدود ۱۵۵۰۰ تن ماهی در بین استانهای غیر ساحلی کشور رتبه اول را دارد.

وی افزود : در بخش صنعت با قرار گرفتن در بخش چین خورده زاگرس دارای ظرفیت های مناسب معدنی است ، به طوری که از ۶۴ ماده معدنی شناخته شده در کشور ، ۲۶ نوع در لرستان شناسایی شده اند و در حال حاضر۱۸ نوع آن استخراج می شود که این ظرفیتها حاکی از این است که تمامی مولفه های زراعی و دامی و تولیدات آبزی در این استان ، از بازارهای هدف متناسب با محدوده جغرافیایی آن برخوردارند.

حاتموند، گفت : در زمینه صنعت توریسم و گردشکری نیز با دارا بودن تعداد زیادی آثار باستانی ثبت شده و طبیعت زیبای خود شرایط بسیارخوبی برای رشد دارد.
مدیر شعب بانک سپه لرستان، خاطرنشان کرد : معادن غنی سنگ نیز از جمله ظرفیتهای قوی در استان است که براساس موارد ذکر شده ، لرستان یکی استانهایی است که از لحاظ اقتصادی جاذبه های فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه بانک سپه منطقه لرستان تا تاریخ ۱۱/۲/۱۴۰۰با ۸۶ شعبه و ۷ باجه و تعداد ۱۰۲۳ نفر پرسنل مشغول به خدمت رسانی به مرم است،ادامه داد : در زمینه نحوه خدمت رسانی به مردم، خوشبختانه تغییراتی در نگرش شعب منطقه از سیستم سنتی شعبه داری به روشهای مبتنی بر بانکداری نوین ایجادشده است و شاهد حرکت بیشتر به سوی ارائه خدمات نوین از جمله خدمات مبتنی بر موبایل بانک و اینترنت بانک هستیم.

موفقیتهای بانک سپه منطقه لرستان در سال ۹۹

حاتموند تصریح کرد : چشم انداز بانک سپه و شعار «انتخاب اول مشتریان باشیم» از ارزشهای بنیادی این بانک است همچنین نقش آفرینی در اقتصاد ملی و بین المللی، همسویی با سیاستهای کلان دولت، پایبندی به اخلاق حرفه ای و مشتری مداری، نوآوری و رقابت پذیری و ایفای مسئولیت های اجتماعی از دیگر اهم برنامه ها است.

مدیر شعب بانک سپه لرستان ،افزود : سال ۱۳۹۹ با توجه به شدت شیوع ویروس کرونا و آسیب های اقتصادی؛ نقش بانک ها در این میان بسیار چشمگیر بود، به طوری که در مدت بسیار کوتاهی تسهیلات تکلیفی دولتی را به حساب مردم واریز کردند ، از سوی دیگر صنوف آسیب دیده از کرونا نیز مشمول دریافت تسهیلات بانکی شدند، به طوری که تاکنون درصد قابل توجهی از اصناف، تسهیلات خود را دریافت کرده اند و مابقی نیز در زمان مقرر، این منابع را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اجرای درست و دقیق وظایف بانک سپه منطقه لرستان در جریان کرونا اظهار داشت : از سوی دیگر، درهمین ایام که بسیاری از سازمان ها و ادارات تعطیل بودند یا دورکاری می کردند، بانک ها بدون وقفه به خدمت رسانی مشغول بودند به طوری که سیستم بانکی حتی یک لحظه خدمت رسانی را متوقف نکرد و با این که تعداد زیادی از همکاران ما به این بیماری مبتلا شدند و حتی برخی از کارکنان پشت گیشه تا سطح مدیران ارشد در اثر ابتلا به این بیماری جان باختند ، اما خدمت رسانی ادامه یافت.

حاتموند ضمن تشکر از جانفشانی ها و خدمات ارزنده کارکنان شبکه بانکی ،گفت : منطقه لرستان ، سال ۹۹ با رشد۱۰۱ درصدی در زمینه پرداخت تسهیلات در بین مناطق بانک سپه در کشور حائز کسب رتبه اول شد و در همین سال نیز در خصوص کاهش مطالبات غیر جاری ، علیرغم شیوع کرونا و رکود کسب و کار، خوشبختانه در این حوزه نسبت به پایان سال ۹۸ با نگاه مهربانانه و تعامل و تسامح با تسهیلات گیرندگان علی الخصوص واحدهای تولیدی در نقطه سربسر بودیم.

مدیر شعب بانک سپه لرستان اضافه کرد : سال ۹۹ به اقشار کم درآمد در قالب طرح های کمیته امداد و بهزیستی مبلغ ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد و۲۴۱۸ فقره تسهیلات پرداختی ازدواجی نیز به مبلغ۱۲۹۷ میلیارد ریال بوده است.

وی از طرحهای بزرگی که در استان با مشارکت بانک سپه اجرا شده است نام برد و افزود : از جمله این طرحها مجتمع تولیدی گوشت مرغ ماهان است که مبلغ ۸۰ میلیارد ریال و در راستای حمایت از تولید نیز در قالب طرح بهین کارت درسال ۹۹ تعداد ۳۳۰۱ فقره تسهیلات به مبلغ۱۲۸۹ میلیارد ریال و در قالب طرح بهین یاب جهت حمایت از واحدهای تولیدی تعداد۱۴ فقره تسهیلات به مبلغ ۹۸میلیارد و۱۰۱ میلیون ریال پرداخت شد.

حاتموند ،افزود : در بحث کاهش هزینه های ناشی از شیوع ویروس کرونا به اقشار و صنوف آسیب دیده ،تسهیلات خاص ودیعه مسکن به تعداد ۹۷۲ فقره و به مبلغ ۱۴۵میلیارد ریال و تسهیلات مشاغل آسیب دیده به تعداد ۳۷۴۵ فقره به مبلغ ۲۷۳ میلیارد ریال پرداخت شده است.

مدیر شعب بانک سپه لرستان،در ارتباط با وقوع سیل ۹۸ در استان لرستان و آسیب های وارد شده به مردم خاطر نشان کرد : در این راستا تا کنون، تعداد۵۲۵۱ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۲۲ میلیارد ریال توسط بانک سپه پرداخت شده است ، همچنین این بانک حداکثر همراهی را با بنگاه های اقتصادی داشت، به طوری که نه تنها تسهیلات مستقیم به آنها پرداخت شد بلکه با درخواست امهال اقساط تسهیلات نیز تا حد امکان موافقت کرد و اجازه نداد چرخ اقتصاد کشور و استان از حرکت بایستد.

وی به مسئولیت های اجتماعی این بانک در لرستان اشاره و بیان کرد : بانک سپه در ساخت سه پروژه مدرسه سازی مشارکت داشته است که از جمله می توان به مشارکت در ساخت مدرسه یک کلاسه در روستای غلامحسین الیگودرز، مدرسه دو کلاسه در روستای خلیل اکبر معمولان و مدرسه سه کلاسه در روستای قرعلیوند کوهدشت اشاره کرد که دو مدرسه روستای غلامحسین و خلیل اکبر افتتاح شده اند و مدرسه روستای قرعلیوند ۹۰ درصد تکمیل شده است‌.

حاتموند گفت : علاوه بر آن در سال ۹۸ و ۹۹ از طریق اهدا کمک همکاران و مجموعه بسیج بانک سپه به آسیب دیدگان وقوع سیل ۹۸ بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال بصورت هدیه غیرنقدی در قالب کالا تقدیم شد.

برنامه های سال ۱۴۰۰
مدیر شعب بانک سپه لرستان در خصوص برنامه های سال جاری این بانک، گفت : سیاست های کلی و راهبردی بانک سپه بر مبنای شعار سال ۱۴۰۰یعنی تولید پشتیبانی ها ومانع زدایی ها استوار است ،بانک سپه نیز درجلسه ای که با روسای شعب داشته ضمن بررسی نظرات آنها و تحلیل چالشهای پیش رو نسبت به تعیین خط مشی شعب منطقه بر اساس سیاستهای حمایت از تولید و همچنین رفع موانع تولید در سیستم بانکی اقدام کرده است.

وی ادامه داد : این بانک برای کمک به تحقق اهداف و سیاستهای اقتصاد مقاومتی و همسویی و همگامی با راهبردهای اقتصادی دولت گامهای مؤثری در تأمین مالی پروژههای کلان اقتصادی، ملی و زیربنایی کشور برداشته است ،همچنین تمرکز طرحهای بانک سپه در حوزه های نفت ، پتروشیمی، سیمان، فولاد، گردشگری و محصولات استراتژیک است.

مدیر شعب بانک سپه لرستان در زمینه مسائل اعتباری ،بیان کرد : علاوه بر برنامه ها و سیاستهای کلی بانک ، در بحث وصول مطالبات غیر جاری بصورت جزء ، برنامه ریزی شده است تا بتوانیم قوی تر از سال گذشته در وصول مطالبات غیر جاری عمل کنیم.

حاتموند در خصوص جذب منابع نیز که میتوان آن را پایه و اساس حرکت بانک دانست اظهار داشت : با برنامه ریزی و تمرکز بر روی جذب منابع ارزان قیمت سعی کرده ایم که قیمت تمام شده پول را کاهش دهیم و در نتیجه از محل جذب این منابع ارزان قیمت ، شاهد کاهش هزینه های کل و افزایش سپرده کل باشیم و امیدواریم تا پایان سال جاری بتوانیم در تحقق اهداف مشخص شده موفق باشیم.
انتهای پیام/

انتهاپیام