مدیر روابط عمومی دادگستری لرستان خبر داد؛

جریمه ۱۱ میلیارد ریالی عامل آتش سوزی جنگل‌های دلفان

مدیر روابط عمومی دادگستری لرستان از جریمه ۱۱ میلیارد ریالی عامل آتش سوزی جنگل‌های دلفان خبر داد.

به گزارش همای سعادت،حجت الاسلام علی سبزواری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد:رییس دادگاه عمومی بخش کاکاوند دلفان یکی از عوامل آتش سوزی جنگل ها و مراتع این شهرستان را به پرداخت ۱۱ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

وی افزود:این حکم توسط “عزت اله نوری زاده” رییس دادگاه عمومی بخش کاکاوند شهرستان دلفان صادر شده است.

سبزواری گفت:در این حکم آمده است با توجه به اینکه متهم قصد آتش زدن اراضی ملی را نداشته است و صرفا جهت روشن کردن سیگار و به طور غیرعمد باعث آتش سوزی شده است همچنین با توجه به اینکه یکی از ارکان جرم که رکن معنوی (سوء نیت عام و خاص) می باشد، احراز نشده و متهم در ارتکاب بزه سوء نیت نداشته است دادگاه با استناد به ماده ۲۶۵ قانون آیین دادرسی کیفری، قرار منع تعقیب صادر کرده است.

وی با اشاره به دادخواست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دلفان در این خصوص گفت: بنابراین فرد متهم تنها به پرداخت جریمه نقدی محکوم شد و قرار صادره ظرف مدت ۲۰ روز قابل تجدید نظر در محاکم تجدیدنظر استان می باشد.

حجت الاسلام سبزواری ادامه داد: دستگاه قضا بدون هیچ مماشاتی با افراد متخلف و خطاکار برخورد خواهد کرد که در این راستا متخلفان دیگری نیز توسط منابع طبیعی و دستگاه های مرتبط شناسایی شده و معرفی شده اند.

انتهای پیام/