فروش مرغ در خرم‌آباد بر مبنای سامانه هوشمند اجباری شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: فعالیت خرده فروشان گوشت مرغ در مرکز استان از امروز شنبه در بستر سامانه هوشمند توزیع اجباری است و به مرور برای سایر شهرستان‌ها نیز اعمال می‌شود.

به گزارش همای سعادت به نقل از ایرنا ،”محمد مراد سپهوند”،اظهار داشت : باتوجه به مصوبه ستاد تنظیم بازار استان مبنی بر توزیع کالاهای اساسی در بستر سامانه هوشمند، جلسه توجیهی توزیع مرغ در سطح خرده فروشی برای تعداد زیادی از واحدهای خرده فروشی مرغ برگزار و نحوه ثبت اطلاعات در سامانه هوشمند به آنها آموزش داده شد.

وی افزود: زیرساخت های لازم برای فعالیت عمده فروشی ها و خرده فروشان گوشت مرغ در بستر سامانه هوشمند فراهم شده بنابراین اجرای این روش الزامی است و به صورت مستمر بر آن نظارت می شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان،گفت: از امروز سهمی که عمده فروش مرغ برای خرده فروش در نظر می گیرد باید در سامانه هوشمند ثبت کند، سپس خرده فروشی های گوشت مرغ نیز ضمن ثبت میزان فروش خود به مصرف کننده نهایی، مقدار سهمیه ای را که عمده فروش برای آنها در نظر گرفته است در سامانه هوشمند ثبت می کنند.

سپهوند ادامه داد: واحدهای خرده فروشی گوشت مرغ باید در اولین اقدام، با بررسی سامانه خود، از برابر بودن میزان سهمیه ای که توسط عمده فروش برای آنها ثبت شده با میزان مرغی که دریافت کرده اند اطمینان حاصل و سپس نسبت به فروش برای عموم اقدام کنند.

وی افزود: علاوه بر کنترل و رصد اطلاعات ثبت شده در سامانه، اطلاعات مصرف کننده نهایی که از خرده فروشی ها خریداری می کند در حال حاضر در حد یک شماره تلفن ثبت می شود تا به صورت تصادفی با آنها تماس گرفته و بررسی شود میزان خرید آنها با رقمی که در سامانه ثبت شده برابر است یا نه، در غیر اینصورت تخلف خرده فروش محرز خواهد شد.

انتهای پیام/