نماینده ولی فقیه در لرستان:

حفظ تمامیت ارضی از جمله دستاوردهای مهم دفاع مقدس بود

نماینده ولی فقیه در لرستان حفظ تمامیت ارضی، دفاع از خاک میهن را دستاوردهای مهم دفاع مقدس خواند.

به گزارش همای سعادت،حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جمع نظامیان و پیشکسوتان دفاع مقدس استان اظهار داشت:مردم ما ایثار و فداکاری رزمندگان و همچنین سلحشوری سپاه حضرت ابوالفضل،بسیج عشایر لرستان در دفاع مقدس را به یاد دارند.

وی افزود:تاریخ درخشان دفاع مقدس برای ملت همیشه ماندگار و هیچگاه صبر، ایثار و از خودگذشتگی بانوان، مادران، خواهران همسران پدران که فرزندان خود را در دفاع مقدس همراهی کردند را فراموش نخواهند کرد، اینها همه در تاریخ درخشان کشور حک و بر لوح جان نوشته شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی،دفاع مقدس را استمرار راه امام حسین (ع) خواند و افزود:شجاعت،دلاوری و جوان مردی، یک میلیون پیشکسوت ایثار و جهاد و خانواده آنها عجین است و این دفاع استمرار راه امام حسین علیه السلام بود.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس ناگفتنی های فراوانی دارد تصریح کرد: دفاع مقدس گنجینه است و تا روز قیامت قابل بهره برداری یادگیری و تاثیر گزاری است و این گنجینه دفاع مقدس را بایستی با روش های مختلف با ابتکارهای گوناگون به نسل های آینده منتقل کنیم.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت:دشمن جنگ را با چند هدف بر ما تحمیل کرد و خواست که نظام نو پای جمهوری اسلامی که پیامش ارزشی و فراگیر بود را از صفحه تاریخ محو و ایران را تجزیه کند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود:سنگر ها در زمان دفاع مقدس به محراب عبادت تبدیل شدند و به فرماندهی امام که انسانی عارف حکیم فقیه فیلسوف و سرشار از معنویتی که به اقشار مختلف سرازیر شد و با تمام توان از خاک میهن دفاع کردند.

وی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس یاد آورشد:در دفاع مقدس دستاوردهای بی نظیر و فراوان به دست آمد که ما بایستی این دستاوردهای بی نظیر را برای نسل جوان خصوصا آنهایی که خودشان در جنگ حضور داشتند یاد آور و بیان کنیم.

امام جمعه خرم آباد حفظ تمامیت ارضی را یکی از دستاورد های مهم دفاع مقدس عنوان کرد و ابراز داشت:جدا نشدن یک وجب از خاک و حفظ، تمامیت ارضی توانمندی ملت ایران را برای همه آشکار کرد و با تمام توان در مقابل زورگویان عالم ایستاد و ما از قدرت و نیروی ما می توانیم مستقل شدیم و توانستیم حرف ما می توانیم را عملیاتی و اجرایی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی تکیه بر جوانان را از دستاورد دفاع مقدس دانست و اظهار داشت:اداره جنگ در واحد های مختلف به وسیله نیروی جوانی مثل شهید باقری که از دانشگاه رفته بود و با بیست و یک سال سن در مدت کوتاهی طرح و عملیات را گزارش و مسائل گوناگون جنگ را تجزیه و تحلیل کرد اداره می شد.

وی چهارمین دستاورد دفاع مقدس کشور را ایمن سازی بیان کرد و خاطر نشان کرد:ایمن سازی یکی دیگر از دستاوردهای بود که به دست آوردیم و این ایمن سازی به نقطه ای رسیده است که هنوز گزینه های دشمن روی میز را نگه داشته و ما اینها را بطور کامل باید برای نسل جوان بیان کنیم.

امام جمعه خرم آباد اضافه کرد:الگو گیری یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس بود که امروز محور مقاومت با الگوگیری از دفاع مقدس توانسته است در مقابل زور گویان عالم بایستد.

انتهای پیام/