مدیر مرکز علمی کاربردی در خرم آباد اعلام کرد؛

جذب ۴ برابری دانشجو در سال تحصیلی جدید

مدیر مرکز علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر در خرم آباد از جذب ۴ برابری دانشجو در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش همای سعادت، دانشگاه علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر در مرکز استان، پس از طی فراز و فرودهایی طولانی و درست زمانی که در آستانه تعطیلی قرار گرفته بود، توسط تیمی جهادی و متشکل از تعدادی از نیروهای متخصص و بومی و بعد از تلاش شبانه روز ی توانست آن روزهای بحرانی را پشت سر بگذارد و به یکی از فعال ترین مراکز علمی کاربردی در لرستان تبدیل شود و دانشجویان زیادی را در حوزه فرهنگ و هنر پرورش دهد.ابتدا مدیریت این گروه جهادی بر عهده دکتر رشنو و بعد از آن به دکتر جواد شفافی واگذار شد.

در یک گفتگوی کوتاه پای صحبت های شفافی مدیر مرکز علمی کاربردی واحد فرهنگ و هنر در خرم آباد می نشینیم تا از وضعیت این مرکز آموزشی بیشتر آگاه شویم .

لطفا خودتان را معرفی کنید

جواد شفافی رئیس مرکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر لرستان ،دانشجوی دکتری تخصصی معماری و مهندس پایه یک نظام مهندسی ساختمان

چند سال است با این مجموعه همکاری دارید؟
بیش از دوسال

وضعیت دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی مرکز فرهنگ و هنر خرم آباد را چگونه ارزیابی می کنید؟

با توجه به اینکه دانشجویان این مرکز از قشر هنرمندان می باشند،تقریبا در غرب کشور مرکز دانشگاهی برای قشر وجود ندارد لذا دارای انگیزه و علاقمندی خاصی می باشند.

 تعداد دانشجویان این مرکز ،به تفکیک خانم و آقا چندتاست؟
تعداد حدودی دانشجویان مرکز در حال حاضر ۹۴۵ نفر می باشد که ۵۷۹ نفر خانم و مابقی آقا می باشند.

کدام رشته بیش از سایر رشته ها ،مورد استقبال متقاضیان قرار دارد؟
رشته هایی همانند طراحی لباس_موسیقی_حقوق

برای ارتقا کیفیت آموزشی ، چه تمهیداتی در نظر گرفته اید؟
بهره گیری از اساتید با تجربه و سرآمد،استفاده از محیط واقعی کار جهت آموزش دانشجویان

چه قدر به برگزاری کلاس های عملی و کارگاه های آموزشی توجه می شود؟
با توجه به اینکه بیشتر رشته های مرکز رشته های عملی می باشند لذا سعی بر آن است که کلاس های آموزشی و کارگاه ها بصورت فعال باشند که در این راستا علاوه بر کلاس ها و کارگاه ها خود مرکز طبق عقد قرارداد با کارگاه‌ها و سالن های بزرگ و مطرح شهر نیز اهتمام ویژه ای به دروس عملی شده است.

در خصوص دوره های کوتاه مدتی که در این مرکز برگزار می شود توضیح دهید؟
تدوین و اجرای دوره های کوتاه مدت طبق نظرسنجی ها انجام شده و تاکنون که بنده حدود یکسال به عنوان رئیس در خدمت این مرکز هستم ۵ عنوان دوره کوتاه مدت برگزار شده که هم اکنون ۳ دوره دیگر نیز در حال تدوین جهت اجرا میباشند.

به چه میزان از دانشجویان در انجام امور دانشگاه استفاده می شود؟
چون اکثر دانشجویان نسبت به رشته خود زمینه قبلی داشته و حتی برخی از دانشجویان همچون اساتید حسن سالم،احسان علیپور،میثم یاراحمدی و دیگر دانشجویان در رشته هنری خود به درجه استادی رسیده اند در برنامه های فرهنگی و هنری و مناسبتی از ایشان بهره خواهیم برد.اساتیدی نیز در رشته های طراحی و دوخت هستند که تجربه و تخصصی بالای ۲۰ سال را داشته اند که این مرکز توانسته اولین جشنواره مد و لباس را با همین اساتید و دانشجویان برگزار نماید.

آینده مرکز فرهنگ و هنر را چگونه پیش بینی می کنید؟
به حول و قوه الهی و با حمایت های قابل تقدیر هیات موسس از بنده و تلاش های همکارانم در مرکز آینده ای روشن با موفقیت های روز افزون را پیش بینی کرده و قابل ذکر است که در طول حدود یکسال حضور بنده به عنوان رئیس مرکز علاوه بر جذب تقریبا” ۴ برابری دانشجو و همچنین جابجایی ساختمان مرکز در محل جدید (میدان امام خمینی ضلع جنوبی) به مساحت تقریبی ۱۷۰۰ مترمربع در ۲طبقه بخش کوچکی از تغییرات انجام شده می باشد که به امید خدا در سنوات آینده شاهد تغییرات بیشتر و بهبود کیفی و کمی در مرکز فرهنگ و هنر خواهیم بود.

برای کمک به دانشجویانی که در پرداخت شهریه مشکل دارند برنامه خاصی دارید؟
لازم بذکر است که شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی پایین ترین شهریه دانشگاهی می باشد تقریبا معادل با یک پنجم شهریه دانشگاه های غیر دولتی بوده.علیهذا با توجه به مصوبات و تمهیدات و مساعدت هیات موسس بنا بر پیشنهاد بنده همکاری لازم در جهت اخذ تسهیلات و شرایط تقسیط شهریه و مکاتبات با سازمان های حمایتی در جهت کمک هزینه تحصیل نامبردگان انجام شده است.

گزارش؛فاطمه دارابی

انتهای پیام/