فرمانده انتظامی خرم آباد خبر داد؛

افزایش ۷۵ درصدی تشکیل پرونده جرایم اقتصادی در لرستان

فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد از افزایش ۷۵ درصدی تشیکل پرونده جرایم اقتصادی در این استان‌ خبر داد.

به گزارش همای سعادت،سرهنگ نبی اله قاسمی، در نشست خبری با خبرنگاران که د رسالن جلسات این فرماندهی برگزار شد،ضمن تقدیر از اصحاب رسانه به واسطه همراهی بسیار خوب و ارزنده با مجموعه انتظامی شهرستان اظهار داشت: خبرنگاران دارای جایگاه بسیار ارزشمندی در جامعه هستند که با اطلاع رسانی به موقع خود می توانند آرامش و امنیت را به جامعه تزریق نمایند.

وی افزود:در راستای تدابیر فرمانده انتظامی استان اقدامات خوبی از ابتدای سال داشته ایم و با تلاش‌های شبانه روزی کارکنان انتظامی و استمرار طرح های مختلف ارتقا امنیت در این مدت کاهش ۱ درصدی سرقت ها و افزایش ۳۷ درصدی کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

جمع آوری ۲۱۱۷ معتاد متجاهر در لرستان

فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد با اشاره به عملکرد مبارزه با مواد مخدر و افزایش ۷۷ درصدی کشف مواد مخدر و دستگیری ۲۶۹ خرده فروش در خرم آباد بیان کرد: در این مدت ۲ هزار ۱۷۷ معتاد متجاهر جمع آوری و بمنظور بازپروری تحویل کمپ داده شده است که متاسفانه کمبود کمپ ترک اعتیاد یکی از معضلات موجود در شهرستان می‌باشد که امیدواریم هرچه زودتر این مشکل با پیگیری مسئولان ذیربط برطرف شود.

سرهنگ قاسمی با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی تشیکل پرونده جرایم اقتصادی افزود:در این حوزه ۶۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و تحویل مراجع ذی صلاح شده است.

کاهش ۱۴ درصدی تیراندازی در خرم‌آباد

فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد بیان کرد: در حوزه تیراندازی با اقدامات پیشگیرانه ۱۴ درصد کاهش نسبت مشابه سال گذشته داشته ایم و۶۱ عامل تیراندازی نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بکارگیری مشاور در همه کلانتری شهر خرم آباد یکی دیگر از اقدامات پلیس خرم آباد بوده است گفت: در حوزه مشاوره ۴ هزار و ۲۰۸ پرونده در دوایر مشاوره شهرستان تشکیل که عمدتاً در حوزه اختلافات خانوادگی بوده و بیش از ۹۵ درصد باعث صلح و سازش که در راستای تحکیم بنیان خانواده انجام گرفته و ۲۱ درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

سرهنگ قاسمی با تاکید بر نقش سایر اقشار اجتماعی در تامین امنیت پایدار در جامعه و استفاده از ظرفیت معتمدین و متنفذین و ریش سفیدان در بحث امنیت محله محور یکی دیکر از اقدامات این فرماندهی بوده تصریح کرد: در این مدت ۱۰۳ هزار ۶۶۱ مراجعه مردمی به مقر انتظامی در جهت انجام امور خدمات انتظامی داشته ایم، همچنین تعداد ۹۳ هزار ۵۱۵ مورد تماس با مرکز فوریت های مرکز پلیس در بحث امداد خواهی، ارشاد قضایی، اخذ مشاوره و راهنمایی پلیس با افزایش ۳ درصدی نسبت به سال گذشته داشته ایم که این نشان از اعتماد مردم به پلیس است.

جمع آوری ۳۰۰ تبعه خارجی در خرم آباد

قاسمی به جمع‌آوری اتباع بیگانه در قالب طرح هجرت هم اشاره کرد و گفت: ظرف دو ماه گذشته ۳۰۰ اتباع خارجی از سطح شهر جمع‌آوری و به خارج از استان انتقال داده شدند.

وی بیان کرد: انتظار داریم شهروندان اگر اتباع بیگانه را در ساختمان‌های نیمه‌کاره و کارخانجات مشاهده کردند با ۱۱۰ تماس بگیرند.

 نقش مهم افکار عمومی در پیشگیری از جرائم

فرمانده انتظامی شهرستان خرم آباد در ادامه با بیان این که ۱۹ هزار ۲۸۳ خدمت غیر از مأموریت های جاری و امداد خواهی توسط انتظامی خرم آّباد به مردم در راستای تعامل با ادارات و سایر دستگا ها بوده است، گفت: استمرار آرامش و امنیت نتیجه تعامل ارزشمند پلیس با سایر اقشار اجتماعی است و نقش افکار عمومی در پیشگیری از جرائم بسیار مهم و ضروری است.

سرهنگ قاسمی بر نقش تاثیرگذار و مثبت رسانه ها در ارتقاء احساس آرامش و آسایش مردم تاکید و گفت: ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی وظیفه سنگینی است که بر عهده رسانه های نوشتاری و مجازی بوده که با اطلاع رسانی شفاف، هدفمند و سریع و بازتاب مثبت اقدامات پلیس زمینه مشارکت مردم در تامین امنیت را ایجاد می کند.

وی خطاب به خبرنگاران، افزود: احساس امنیت عمومی در جامعه به مراتب مهم تر از خود امنیت است چرا که آرامش روانی اقشار مختلف در تمامی جوامع، مهم ترین زمینه برای هر نوع فعالیت فردی، اجتماعی، اقتصادی و سازمانی در راستای بهبود وضعیت و دستیابی به اهداف است و رسانه ها در این رابطه نقشی مهم دارند.

انتهای پیام/