مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان خبر داد؛

برداشت ۳۰ تن انار در هر هکتار از انارستان های لرستان

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان از برداشت ۳۰ تن انار در هر هکتار از باغات انار کوهدشت خبر داد.

به گزارش همای سعادت، محمدحسن کیانی‌فر اظهار داشت:سطح کل باغات انار استان حدود سه هزار و ۵۰۰ هکتار است و از این باغات سه هزار و یکصد هکتار بارور هستند .

وی با اشاره به برداشت ۳۰ تن انار در هر هکتار از باغات انار کوهدشت افزود:میزان تولید انار در باغات استان به بیش از ۷۵ هزار تن در سال می‌رسد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان به ۲ هزار نفر بهره‌بردار انار در استان اشاره کرد و گفت:بیشترین سطح باغات انار با بیش از یکهزار و ۸۰۰ هکتار در منطقه تنگ سیاب کوهدشت قرار دارد.

کیانی‌فر افزود:نبود یک اتحادیه ی منسجم و هدفمند بزرگ‌ترین مشکل بهره‌برداران انار در کوهدشت است و اگر این اتحادیه تشکیل شود بسیاری از مشکلات تولید، بازار فروش، صادرات و صنایع تبدیلی رفع می‌شود.

وی با تأکید یر ضرورت تشکیل اتحادیه ی باغداران انار برای توسعه صنایع فراوری خانگی گفت:این اتحادیه محصولات را با شناسایی بازارهای صادراتی با یک برند مشخص صادر می‌کند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به آفت کرم گلوگاه در باغات انار سیاب کوهدشت افزود:این آفت یک آفت جهانی است که در این باغات وجود دارد و رعایت بهداشت باغ،کاهش خسارت کرم گلوگاه انار را به‌دنبال
دارد.

انتهای پیام/