رئیس پلیس راه لرستان مطرح کرد؛

شناسایی ۲۲۸ نقطه حادثه خیز در جاده های لرستان

رئیس پلیس راه لرستان گفت:۲۲۸ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شده و ۲۲ نقطه دارای اولویت ایمن‌سازی است.

به گزارش همای سعادت،سرهنگ “محمد زارع” امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات راهنمایی‌ و رانندگی برگزار شد،با اشاره به کاهش ۱۱ درصدی تصادفات فوتی از ابتدای سال تاکنون،اظهار کرد:از ابتدای سال تاکنون همچنین درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات برون‌شهری ۸درصد کاهش داشته است.

عدم توجه به جلو؛عامل ۵۲ درصد از تصادفات برون‌شهری

وی افزود:۵۲ درصد از تصادفات برون‌شهری مربوط به عدم توجه به جلو و ۲۱ درصد عدم توانایی در کنترل سرعت بوده است.

رئیس پلیس‌راه لرستان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تصادفات در ساعت ۴ تا ۸ غروب اتفاق می‌افتد،افزود:۳۹ درصد از تصادفات برون‌شهری ناشی از واژگونی خودرو و۵۷ درصد برخورد با وسیله نقلیه است.

به گفته وی ۷۲ درصد تصادفات در برون‌شهری مربوط به سواره‌ها است.

رئیس پلیس‌راه لرستان گفت:۳۹ درصد از تصادفات برون‌شهری استان در چهارخطه‌ها و ۳۱ درصد در دو خطه‌ها اتفاق می‌افتد.

زارعی با بیان اینکه حوادث در ۳۰ کیلومتری شهرها افزایش پیدا می‌کند، پس تکمیل چهارخطه‌ها و نصب دوربین در کاهش آن تأثیرگذار است، گفت: میانگین کشوری هر ۱۰ کیلومتر یک دوربین است اما در لرستان هر ۲۰ کیلومتر یک دوربین ثبت تخلف وجود دارد.

۸۷ دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده های لرستان فعال است

زارعی بیان کرد: ۸۷ دوربین هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی لرستان فعال است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۷ نقطه حادثه‌خیز در استان شناسایی شده است،افزود:امسال هم ۱۱۱ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است که از این تعداد ۴۴ نقطه بحرانی تعریف شده است.

رئیس پلیس‌ راه لرستان‌گفت:ایمن‌سازی ۲۲ نقطه حادثه‌خیز به‌عنوان اولویت مشخص شده است.

ضرورت چهارخطه کردن محورهای پرخطر لرستان

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای پرخطر استان پلیس‌راه کمالوند تا روستای ایمان آباد ازنا سگوند است،تصریح کرد: باتوجه‌ به تردد بالا در این محور ضرورت دارد چهارخطه کردن محور توسط مسئولان و نمایندگان پیگیری شود.

زارعی با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای بحرانی پل سیمره تا اندیمشک به طول ۱۵۵ کیلومتر است، گفت:از ابتدای سال تاکنون ۳۸ نفر از فوتی‌های ناشی از تصادفات برون‌شهری در این محور اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد:یعنی ۱۷ درصد از تصادفات برون‌شهری در محور پل سیمره تا اندیمشک اتفاق می‌افتد این درحالی‌که این محور مسیر اصلی اربعین است و نیازمند تعریض محور و چهارخطه کردن این مسیر است.

انتهای پیام/