سفری متفاوت که همواره به یاد می‌ماند؛

بیمه سلامت نامی آشنا در بین دانش آموزان منطقه محروم چگنی

به مناسبت سی امین آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت،مجموعه کارکنان لرستان به دیدار،دانش آموزان منطقه محروم چگنی رفتند و این اتفاق مهم سفری شد که همواره به یاد می ماند.

به گزارش همای سعادت،روزهای خوش”دوران مدرسه” همیشه و برای همه با خاطراتش به یاد می ماند، دورانی که انسان های پیش از ما هرگز آن را تجربه نمی­ کردند.بزرگ شدن، به بلوغ رسیدن، آشنایی و کشف جهان هستی، زیستن دائمی در کنار خانواده و والدین، لذت بردن پیوسته، بازی کردن، فارغ بودن از مسوولیت های گوناگون زندگی و آموختن مهارت های اولیه زندگی، پاره هایی از تجربه های لذت بخش و تأثیرگذار این دوره زندگی هستند. از این رو، دوران کودکی و نوجوانی آدمی دوران سرنوشت ساز و به یاد ماندنی انسان می­ باشد.

با توجه به اهمیت و حساسیت این دوران است که هر قدر از سن ما می گذرد و با آن “روزهای مدرسه” فاصله می گیریم، احساسی نوستالژیک نسبت به آن روزها پیدا می­ کنیم. این احساس برای بیشتر افراد، که دوران مدرسه اش را در روستا گذرانده و سپس روستای زادگاهش را برای همیشه وداع گفته و ساکن شهر شده اند، معمولاً با تداعی نه تنها خاطراتی از مدرسه بلکه تداعی خاطراتی از محیط روستایی نیز همراه می باشد، محیطی که به شدت در دهه های اخیر دگرگون شده و با گذشته اش فاصله ها پیدا کرده است.

امروز خاطرات مدرسه دوران کودکی همه ما زنده شد، در سومین روز از هفته بیمه سلامت کارکنان بیمه سلامت لرستان با شوق و ذوق خاصی به دیدار دانش آموزان منطقه محروم چگنی رفتند،و هدف ما مدرسه ابتدایی روستای میرزاوند بود که با ورودمان به روستا محرومیت قابل مشاهده بود.

اسم مدرسه، دبستان شهید حیدری بود تا وارد شدیم، داخل کلاس ها بودیم خبری از حیاط مدرسه نبود پس اوج محرومیت معلوم شد چون هدف ما خوشحال کردن دانش آموزان بود بقیه مسائل را نمی دیدیم.

ابتدا همکاران با شوق و ذوق خاصی بسته های لوازم تحریر رو در دست گرفتند که بین دانش آموزان توزیع کنند، سراغ پیش دبستانی ها رفتیم همه بلند شدند و سلام کردند و آن سادگی روستانشیان در وجود همه نمایان بود.فضای خیلی کوچک بود به طوری که نمی توان همه دانش آموزان را در یک قاب عکس جا داد،همکاران لوازم و تحریر رو یکی یکی بین بچه ها اهدا کردند و آنها با تمام وجودشان از این هدیه خوشحال شدند.همکاران هم با خوش رویی در کنار دانش آموزان می ایستادند تا عکس یادگاری بگیرند.اینجاست که با یک هدیه کوچک هم می توان دل بزرگی را به دست آورد.

میز، دانش آموز، معلم و حال و هوای مدرسه، گذشته آدم را بیاد می آورد که در این حال و هوا به همراه مدیرکل و کارکنان وارد کلاس های ابتدایی شدیم که با وارد شدن ما همه گفتند آقا اجازه ؟ ما انشایی در مورد «بیمه سلامت» نوشتیم می توانیم بخوانیم که دکتر اسدبیگی هم با استقبال خوب و با خوش رویی گفتند بفرمایید عزیزم بخوانید، پریا،سحر، تارا و آتوسا دخترانی بودند که حرف های دلشان را با موضوع بیمه سلامت نوشته بودند و این مجموعه را به خوبی می شناختند که یکی از دانش آموزان راجع به خدمات ارائه شده سازمان بیمه سلامت می گفت که چه کارهای بزرگی را انجام داده اند و چه کمک های خوبی به بیماران کرده اند، که ناگهان معلم مدرسه یواشکی در گوش مدیرکل گفتند که این دانش آموز خودش سرطانی هست و این چنین دارد از حمایت های بیمه سلامت می گویید.

همه تحت تاثیر فضای مورد نظر قرار گرفتند و همه دیدن که این دانش آموز با چه روحیه خوبی زندگی می کرد و در این بین مقرر شد که با همکاری بیمه سلامت کمک های به این دانش آموز صورت بگیرد.

در پایان هم با جمع شدن همه دانش آموزان و کارکنان کنار هم عکس یادگاری به جا ماند که تا سالهای سال در ذهن همه ثبت خواهد شد.
دیدن نیمکت ها ،حال و هوای مدرسه روستا،معلم و… تداعی گر دوران ابتدایی را برای همه همکاران زنده کرد.

این اقدام هر چند ناچیز از طرف کارکنان اداره کل بیمه سلامت استان که بتوان دل چند نفر را شاد کند،قابل تقدیر است.

لازم به ذکر است،اداره کل بیمه سلامت لرستان اقدام به تهیه و توزیع لوازم تحریر در بین دانش آموزان دبستان شهید حیدری از روستای میرزاوندشهرستان چگنی کرد.

سجاد دالوند

انتهای پیام/